duminică, 27 aprilie 2014

Despre ... ce alegem

„Semeni o faptă, culegi un obicei. Semeni un obicei, culegi un caracter. Semeni un caracter, culegi un destin.” — Dalai Lama

Nu intamplator nu mai urmaresc politicul mioritic ci premeditat. Pentru ca, de mai bine de douazeci de ani, nici nu am ce vedea, nici nu am ce astepta. Iar de a invatat, cu atat mai putin.
Dar pentru ca este duminica, zi de meditare, reculegere si, mai mult, "Duminica Tomii", marea ocazie de confruntare a credintei, dupa cum suntem invatati in Sfanta Evanghelie a lui Ioan (http://www.bibleserver.com/text/NTR/Ioan20)
 "Isus i Se arată lui Toma
26 După opt zile, ucenicii erau din nou înăuntru, iar Toma era cu ei. Pe când uşile erau încuiate, a venit Isus, a stat în mijlocul lor şi le-a zis: „Pace vouă!“
27 Apoi i-a zis lui Toma: – Adu-ţi degetul aici şi priveşte-Mi mâinile! Adu-ţi mâna şi pune-o în coasta Mea! Şi nu fi necredincios, ci credincios!
28 Toma I-a răspuns: – Domnul meu şi Dumnezeul meu!
29 Isus i-a zis: – Ai crezut pentru că M-ai văzut? Ferice de cei ce n-au văzut şi au crezut!"

nici nu vreau sa acord vre-o atentie subiectului politica.

Mi-am propus astazi sa redau cateva ganduri despre ce alegem sa fim, de fapt, prin trairea noastra. Si "evenimentul" pe care-l folosesc ca exemplu s-a petrecut acum cateva zile, undeva, intr-un spatiu sportiv despre care am tot amintit si voi continua sa amintesc, pentru ca prezinta "o clasa" peste ceea noi suntem obisnuiti sa receptam in media noastra. Campionatul Mondial de Snooker, Sheffield 2014.

"Speta", mai mult decat relevanta pentru orice personalitate si caracter, a fost urmatoarea: 

Fiind condus la o diferenta de doua partide, un "candidat" la calificarile pentru turul superior are un avantaj la limita in setul in curs, dar are de rezolvat o pozitie grea, de snooker.
Lovind bila alba, produce un fault nesesizat nici de arbitru la masa, nici de adversar si nici de ceilalti arbitri. Putea continua si, astfel, sa castige partida in curs.
Dar nu face asa.
El insusi anunta faultul, reia pozitia si ... pierde partida in cauza.

Ca, ulterior, a castigat meciul, calificandu-se este alta problema.
Dar exemplul lui Ronnie O'Sullivan mi s-a parut mai mult decat DE EXCELENTA pentru o asemenea zi. DE MARE CARACTER.

Caci important nu este ce vorbim ci ceea ce alegem sa facem, nu-i asa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu