marți, 7 iunie 2016

Doar un gand foarte scurt

Doamne ce alegeri au mai fost!

De fapt, dupa o campanie anosta, insipida si inodora, era normal ca culorile (sic)sa fie cele prezentate, post vot. Si astfel, am ajuns si noi la "trei culori". Doar ca in loc de albastru, este verde. Dar vorba proverbului, "vox populi, vox Dei". Sau nu?

Iar gândul mi s-a oprit tocmai la acest "vox populi".

Se analizeaza si reanalizeaza cum de a fost posibil ceea ce, iata, a fost posibil si s-a intamplat. Rosu domina confortabil, renascand ca celebra pasare Phoenix.
Cum de au fost alesi penali? Cum ... si iar cum...a fost posibil?

Si gândul meu scurt a gasit un raspuns, poate incorect, dar mie imi este de ajuns: din cauza ca s-a votat ca de fiecare data, ANTI ceva si nu pentru ceva.

Mai trebuie sa ma explic? Un singur exemplu este mai mult decat elocvent, daca nu daramator.

Ultimele alegeri, cele prezidentiale au fost, asa cum mi-am exprimat si atunci opinia, ANTI PONTA, nu pro Iohannis.
Iar ce s-a intamplat ulterior, cu "Colectiv" sau fara, a dus la ceea ce vedem si auzim astazi, dincolo de toate analizele si scenariile care se fac si se vor mai face.

Si ma intreb: e de vina poporul sau cei care, votati si castigatori in alegeri fiind, si-au batut joc, de fiecare data, de popor?

Cat despre "vox Dei", cred ca ecuatia democratiei originale mioritice nu are cu nimic de a face cu aceasta vointa. Nu are unde s-o "implementeze". Daca ar vrea-o.

Si iarasi ma intreb: nu ar fi, totusi, cazul sa regândim aceasta democratie începând chiar de la "NIHIL SINE DEO" ? Si de sus in jos?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu