duminică, 20 iulie 2014

Tot despre ... alageri

„Faptul că nu-ți atingi scopul în viață nu e o tragedie. Adevărata tragedie e să nu ai unul.” — Benjamin Mays

Un tablou extraordinar de actual al societatii romanesti, desi vechi de aproape 100 de ani, "pictat" in perioada interbelica, mi-a fost relevat astazi de o comedie pe care o urmarim, sotia si cu mine, cu multa placere ori de cate ori este "prinsa" in programele tv, TITANIC VALS.

Astazi, asadar, dupa ce ne-am delectat dimineata cu acest film, am cazut, asa, pe ganduri la destinul pe care ni l-am ales, postdecembrist, uitand scopul pentru care ...
Caci, desi suntem "racordati" la cele mai noi cuceriri ale stiintei si tehnicii, corespunzator mileniului trei, desi soselele sunt pline cu ultimele "fite" in materie auto, orasele ne sunt "implantate" cu cele mai moderne edificii iar gadget-urile ne-au acaparat cotidianul, metehnele socio-politice ne sunt cele de la nivelul anului 1928, an redat intr-o secventa, pe statuia ce "comemora" parvenirea familiei din film, mai putin a eroului principal.

Gandindu-ma, deci, la aceasta "stare" mi-am zis ca si prin acest film ni se releveaza cat de gresit am ales si cat de gresit ne sunt dirijati pasii, daca nimic din starea de fapt nu ne poate rupe de realitatea romaneasca a primei jumatati a secolului trecut.
Cine este curios, poate gasi exemplele relavante in scenariu, unde replicile parca sunt luate din cotidian ( de la modul de "promovare cu dar" a candidatilor si pana la "apararea sfintelor traditii ale tarii, caci toti ...iau").

Meditand la toate acestea ma gandesc, atunci, daca telul si alegerea noastra este intoarcerea la anii '30 ai secolului trecut.
O fi aici sorgintea tragediei care ne macina de aproape un sfert de veac?

Poate.
Eu, gandindu-ma tot la alegere am gasit niste versuri ale unui cantec sugestiv, care "vorbesc" tot despre o alegere veche, de mii de ani, dar mult mai importanta decat toate alegerile pe care le-am facut pana in prezent:

Te-am ales, Te-am ales
Dintre mii şi mii de mii Te-am ales,
Glasuri multe m-au strigat
Mâini întinse m-au chemat,
Dar din toate, ne-nţeles,
Te-am ales.

Te-am ales, Te-am ales
Dintre mii şi mii de mii Te-am ales,
Nimeni n-a iubit mai mult
În al vieţii greu tumult
Din iubire ne-nţeles,
Te-am ales.

Te-am ales, Te-am ales
Dintre mii şi mii de mii Te-am ales,
Nu puteam să nu-Ţi răspund,
Nu puteam să mă ascund,
Când iubirea-am înţeles,
Te-am ales.

Te-am ales, Te-am ales
Dintre mii şi mii de mii m-ai ales,
Vreau să-Ţi mulţumesc deplin,
Pentru harul Tău divin,
Când pe cruce, ne-nţeles,
m-ai ales!
Când pe cruce, ne-nţeles m-ai ales!

(http://www.versuri.ro/versuri/edeheh_millenium-te-am-ales.html)


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu