luni, 9 septembrie 2019

Dspre data...de nastere!

O pagina goala astepta, de mult, o noua postare! 
Am incercat de cateva ori sa o completez dar m-au oprit o sumedenie de motive. Cel mai frecvent, accesul la "utilitati". Cel mai dosebit, "concurenta". Cel mai specific, climatul. Nu voi incerca sa le explic pe fiecare si nici sa detaliez pentru ca, nu-i asa, fiecare lucru poate fi privit din mai multe puncte de vedere: divergente, convergente, congruent sau cum intelege fiecare punctul sau. De vedere!

Cum a inceput scoala, dar nu asta era cauza, si cum am vazut foarte putine postari cu "speta zodiilor", mi-am propus astazi un gand despre ...data de nastere.
Poate si sublimii "petagogi" si autori de manuale alternative vor incerca, macar in al "dousprezecelea" ceas sa se documenteze!!!!!

Speta antamata prezinta, intr-un manual auxiliar, doua personaje istorice, Mircea cel Batran si Baiazid si pe baza unor coloane cu insusiri etc., se cere elevilor sa li se precizeze zodia.

Ca orice fost parinte, acum bunic, trecut prin scoala, o scoala unde se facea carte, nu fite si unde profesorii eroau profesori, am incercat sa ma pun in locul unui elev de clasa a VII.
Cum sunt mai "uzat" in a crede dupa ce cercetez, m-am dus mai intai la surse.

Wikipedia da urmatoarele referinte, din care am extras:

Mircea cel Batran https://ro.wikipedia.org/wiki/Mircea_cel_Batran
Născut: 1355, Țara Românească
Decedat: 31 ianuarie 1418, Țara Românească
Înhumare: 4 februarie 1418, Mănăstirea Cozia, Căciulata
Înmormântat: Mănăstirea Cozia

Baiazid:https://ro.wikipedia.org/wiki/Baiazid_I
Născut: 1360, Edirne, Turcia
Decedat: 8 martie 1403, Akşehir, Turcia
Domnie: 1389–1402
Numele întreg: Baiazid I

Cum ca orice persoana interesata, m-au preocupat si pe mine zodiile, stiu ca anul nu spune mare lucru. Daca privesti din punct de vedere al zodiacului clasic.
Asa ca am cautat pe Google.
Despre Mircea, doar anul. La Baiazid, am gasit o data care nu corespunde cu cea de mai sus ( la descriere este specificat  n. EdirneImperiul Otoman – d. AkşehirImperiul Otoman).
Daca Mircea ramane in expectativa, despre Baiazid am aflat ca este "Peste". 
Facand, apoi, o extensie, am cautat spre alte "instrumente astrale" asemanatoare si am aflat ca este foarte greu sa gasesti un raspuns competent. Pentru ca tine de diferenta de timp si, nu in ultimul rand, de data.

De ce am abordat aceasta "speta"?

Stau in fata laptopului de vreo ora si jumatate, din care o ora am pierdut-o cautand..
Stau in fata motoarelor de cautare si incerc variante, adaug date si caut.

Si ma intreb: un copil de clasa a saptea, pus sa rezolve o asemenea "tema", ce poate face, daca se ia dupa cerinte si trebuie sa incadreze personalitatile istorice in zodii? Si cum se descurca?

Si iarasi: cat de relevanta este incadrarea in zodii?
Si in ce invatamant din lume copiilor li se cer zodii?

Nu ma mai intreb cat au primit "luminatii" autori ai manualului auxiliar?

Asa cum spuneam, putine postari "in speta" am vazut pe Facebook. Poate nu am stiut eu unde sa caut.

Ramas cu un gust amar, unde esti tu educatie trecuta, ma gandesc cat vom avea de suferit cu generatiile care urmeaza daca, tot mai mult, invatamantul romanesc se tot duce spre minus infinit din cauze mai mult decat clare. Si politice. 
Inclusiv de data de nastere!

PS: cum spuneam, s-a terminat timpul "alocat" si...sper sa fiu iertat pentru lisa corectarilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu