luni, 30 decembrie 2019

In loc de bilant

Cum anul aceste am avut parte de foarte multe evenimente si "evenimente", m-am gandit ca este timpul bilantului. Asa se face, normal.
Dar o postare a unui prieten virtual m-a oprit de la aceasta importanta activitate si m-a directionat spre prezentul gand.

Postarea se referea la modul in care sunt promovate "valorile" intr-o "tara normala". Am pus ghilimelele ad-hoc! Fiecare dintre cititori, bine sau rau intentionati poate intelege ca ADEVARATELE VALORI sunt promovate DOAR INTR-O TARA NORMALA. Restul, ramane ghilimelelor.

Si aici mi s-a itit gandul bilantului: ce-am pierdut, schimbat si ce-am facut, avut? 
Si n-o voi lua de la un capat la altul ci voi trece, asa, amestecat peste principalele amintiri, ca asta pot face acum pe scurt, pana-mi vine schimbul la "utilaj".

Pai, "am redeschis un dosar controversat", am schimbat niste conduceri, am depasit niste faze si ne-am inglodat mai mult in datorii, am vandut ce mai era de vandut si ne-am ales, traditional, cu "margele de sticla", am ajuns sa fim apreciati in exterior, depreciindu-ne tot mai mult si, nu in ultimul rand, am votat. De doua ori, sau mai mult!

Acum, ca schimbarile sunt mai mult sau mai putin bune, analistii de toate felurile o vor evidentia. Si sunt destule voci care o spun. Dintr-un punct de vedere sau altul, asa cum sunt, de fapt vremurile.

Gandul de astazi, insa, mi s-a itit pe o intrebare, pusa si cu alta ocazie, pe care o voi repeta si tot repeta, pentru ca mi se pare esentiala pentru viitorul nostru ca natie: stim ce vrem? Sau, mai corect PE CINE VREM?

De o perioada buna de timp ne legam sperantele de niste oameni, constituiti intr-un partid. Apoi de un om. Cu functia suprema in stat. Si asteptam schimbari esentiale in viata noastra. 
Dar rezultatele nu apar!

Masuri controversate, schimbari de conjunctura si un climat de instabilitate pluteste, incontinuare, peste tara. Puterile separate ale statului fac ce fac, doar sa-si apere interesele absconse, palatele devin sedii de lupta pentru ceva ce nu face bine natiunii iar reprezentantii externi par a uita ca ceea ce trebuie aparat, sustinut si promovat este ROMANIA!

Si nu ma refer la nimic punctual!

Punctual vreau doar sa subliniez un fapt de bilant, cu care vreau sa inchei: OMUL!

Ne punem, fatidic cred eu, nadejdea intr-un om. Si presupunem ca omul respectiv ne va satisface asteptarile. Dar uitam ca oamenii sunt supusi greselilor, ispitelor de tot felul si, nu in ultimul rand, egoismului. Caci, mereu si intotdeauna "camasa este mai aproape decat haina". O demonstreaza toate categoriile socio-profesionale in care, posdecembrist, ne-am pus increderea, sperand ca vom fi liberi, intr-o democratie reala uitand, insa, ca si atazi este valabil dictonul "HOMO HOMINI LUPUS". Acceptam in schimb, mult prea usor si fara atentie si discernamant un alt dicton, mult mai rafinat dar si mai periculos: "Homo sacra res homini" (https://ro.wikipedia.org/wiki/Homo_homini_lupus)

Ne apropiem vertiginos de un nou an, lasand in urma unul care, pentru unii a adus bucurii, pentru altii necazuri. Dai si intr-un caz si in altul, NU PENTRU MAJORITATEA!

Si cum MAJORITATEA, ADICA POPORUL, conteaza cel mai mult, ma gandesc asa, ca simplu cetatean, ca anul 2020 ar putea fi un an de cotitura daca si numai daca ALEGEREA NOASTRA AR FI ALTA. Si NU SPRE UN OM!
Merita meditat!

Doresc tuturor, doamnelor si domnilor, o trecere linistita intre ani, sanatate, bucurii si numai impliniri in 2020!

LA MULTI ANI!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu