vineri, 10 ianuarie 2020

Altfel de ganduri, preambul

Dupa o pauza scurta, marcata de intrarea in ultimul an al celui de-al doilea deceniu al mileniului trei si dupa atatea si atatea evenimente de impact pentru noi toti, cetateni vremelnici pe acest Pamant, deocamdata, mi-am propus sa schimb cate ceva, pe aici, pe colo, prin partile mai "virtuale" ale prezentei mele. Vorbesc, desigur, de participarea la "lumea virtuala", domeniu total diferit de lumea reala in care, asa ca o paranteza, incercam sa ne ducem existenta frumos si domestic, ca o familie simpla, dar implinita, de pensionari activi. Unul cu munca, celalalt cu nepotii!

Astfel, dupa cum am precizat intr-una din primele postari ale anului, mi-am propus sa citesc mai mult, sa analizez si mai mult si sa particip doar acolo unde, daca am ceva de spus, spun documentat. Asa am inceput sa parcurg mult mai multe pagini de interes, sa caut mai multe dovezi pentru materialele studiate si, de ce nu, sa pregatesc generatia noastra tanara, nepotii adica, pentru contactul cu manipularea virtuala.

Daca ar fi sa ma refer la ceva punctual, m-as opri la cele doua evenimente majore ale inceputului de an, dezastrele si razboiul.

Spatiul virtual este plin de atitudinile impartite vizavi de dezastrul Australiei.
Nu dezvolt subiectul, dar ma gandesc ca aproape de acesta s-au petrecut inundatii dezastruoase, despre care nu prea am gasit referinte. Sau ca, opus in diagonala, vulcani adormiti incep sa-si faca simtita trezirea la viata.
De ultima ora, Venetia inundata anul trecut, seaca!

O fi Orientul Mijlociu locul de unde va pleca un nou razboi? Analisti si strategi fac scenarii si scenarii, cu cota mai mica sau mai mare de castig. 
Undeva, intr-o analiza, am citit despre "destabilizarea produsa in zona" de o formatiune islamica, cu implicatii nu numai in zona ci pe mapamond. Oare "anotimpurile" trecute nu au nimic a face cu aceasta?

Intre cele doua spete, care aparent nu au vreo legatura intre ele, am incercat sa-mi ajut nepotul, care maine-poimaine implineste 14 ani, sa discearna ce este bine, ce este rau si, nu in ultimul rand, ce trebuie sa faca pentru o viata linistita, asa cum trebuie sa fie viata unui adolescent intr-o lume normala.
Nepotica este prea mica pentru a intelege!

Asadar, comprimand gandul de preambul, ma gandesc ca mai trebuie facut si altceva decat ingrijorare, incrancenare, ura si violenta. Un slagar de Cenaclu spunea ca "mai avem nevoie si de iarba"!
Iar o postare draguta de pe Facebook punea o intrebare cu talc (înţeles, sens, 
rost, semnificaţie; socoteală, interpretare, explicaţie): "De ce să intri la Profi dacă La Doi Pași de Mega Image e Lidl?" (Gabriel Andronache
6 ianuarie la 17:18)

Cum de sinonime s-a ocupat, cu mare succes, un celebru cuplu de textieri impreuna cu o excelenta echipa artistica, "Rodica Mandache, Dem Rădulescu şi Mitică Popescu - Othello şi sinonimele (1984)", cu altfel de ganduri voi incerca sa "intervin" in aceasta "lume", macar pentru cei care, curiosi, vor dori sa afle ce-am mai facut, asa, ca simplu cetatean!

PS: ca de obicei, predarea locului generatiei tinere nu ma lasa a corecta eventualele greseli. Sper sa fiu scuzat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu