sâmbătă, 13 iunie 2020

O "Cantare" care nu suporta schimbare

Postat pe FB pe 11 iunie 2020

Citesc postarile diverse aparute pe linie de "virtute prin violenta",  raman perplex la modul în care nume de prestigiu in lumea culturii transformă istoria si incerc sa inteleg cum se poate, intr-o democratie, ca majoritatea, cei linistiti si de bună credință sa se supună unei minorității, anarhica si distrugătoare!😓😓😓
   S-au vehiculat sute de scenarii si, e drept, pentru sfera ateista a celor implicați, precedentul bolsevic devine, în actualitatea mileniului trei, scenariul perfect pentru certificarea celebrei butade care, chiar dacă nu a fost rostită astfel, devine simbol al unui viitor cenușiu, "secolul 21 va fi religios, sau nu va fi deloc"!
    In atari conditii, oprindu-mă doar la aceste succinte ganduri, ma intreb: rescriem istoria, arta, economia, viata in general. Devenim dumnezeii lumii acesteia?
Căci ce facem cu ceea ce inseamna "Cântarea Cantarilor" care, chiar la inceputul ei, ne încântă cu  o frumoasa meditatie?
   O las pentru gândire, analiză, sinteza si atenționare!

"Sulamita
5 Sunt neagră, dar sunt frumoasă, fiice ale Ierusalimului,
    asemenea corturilor din Chedar,
        asemenea draperiilor din Salma.
6 Nu vă miraţi că sunt neagră,
    fiindcă m-a ars soarele.
Fiii mamei mele s-au purtat rău cu mine
    şi m-au pus să păzesc viile;
        însă via mea nu am păzit-o.

7 Dezvăluie-mi, iubitul inimii mele, unde îţi duci turma la păscut
    şi unde o odihneşti la amiază?
Pentru ce să te caut ca una care este acoperită
    pe la turmele prietenilor tăi?" - Cântarea Cantarilor

Cum spunea un invatat lucid, la început de existența creștină: "Sa nu ne pomenim ca luptăm împotriva lui Dumnezeu!"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu