sâmbătă, 27 februarie 2016

Despre o "chestiune" de actualitate

"3 [Ce ai să-mi zici dă mândrie?]
Ce ai să-mi zici dă mândrie?
Eu n-aş fi mai vrut să fie.
Căci să-npotriveşte firii,
Şi legii, şi omenirii.

Om la om să să arate
Ca cum nu-i e ca un frate,
Tot cu rea dăosibire,
Face pă la toţi privire.

Cu turbare ca o vită,
Şi natura n-e urâtă
Aib-o cin` va vrea s-o aibă,
Cu-nţelepţii treabă n-aibă."(http://cerculpoetilor.net/Ienachita-Vacarescu.html - Texte culese din 'Poezia română clasică de la Dosoftei la Octavian Goga', vol. I, alcătuită de Al. Piru şi Ioan Şerb, Editura Minerva, Bucureşti, 1976, Colecţia Biblioteca pentru toţi)

Am avut ocazia sa ascult, zilele acestea, mai multe comentarii despre evenimentul central al unei institutii care, pentru unii, a ajuns sa devina o adevarata "sursa de sanatate". Si spun asta pentru ca undeva, in mediul online, a aparut o anume caricatura care titra "PUSCARIA, SANATATE CURATA!".
Fara nici un alt comentariu.

Gandindu-ma, asadar, la acel "eveniment" dar si la intrebarile puse de reprezentantul institutiei in cauza, eram pe cale sa-mi corectez una din postarile anterioare in care scrisesem " corupti au fost, corupti sunt inca si-or fi cat neamul romanesc". Voiam sa scriu "... vor fi cat neamul omenesc".

Dar m-am oprit dintr-un singur motiv: de interpretare.

Caci, asa cum se poate observa pe blogul meu, de cele mai multe ori fac referire la textul Sfintelor Scripturi. Si iata ce am gasit intr-un anume loc pe care, cu siguranta, ai nostri alesi si numiti aflati "in vizor", il cunosc foarte bine si-l interpreteaza ca atare, cu tot profesionalismul de care pot da dovada (redau din mai multe "surse" - 4 -, pentru a nu fi dubii):


14 Un dar făcut în taină potoleşte mânia, şi o mită dată pe ascuns potoleşte cea mai puternică mânie. - 14 Un dar facut intr-ascuns potoleste mania si un plocon scos din san, o manie puternica.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/proverbe/21/)


14 Un dar dat în secret potoleşte mânia şi un cadou dat pe ascuns linişteşte cea mai aprigă mânie.

(http://www.bibleserver.com/text/NTR/Proverbele21)
 
14. Darul facut intr'ascuns potoleste mania,
dar omul care nu da deloc, acela starneste urgii.
 
(http://www.crestinortodox.ro/biblia/Proverbele-Solomon/Pronia-lui-Dumnezeu/)

Si cum eu nu am cunostinta despre modul in care "coruptii lor" actioneaza si se manifesta, cartile si peliculele "de profil" nemaifiind relevante in acest sens si nici nu ma intereseaza, atata timp cat este clar ca "DEMOCRATIA ESTE DOAR SUS, JOS E ...", mi-am zis ca este un mare act de mandrie sa sa te inscri in aceasta tagma. Caci numai asa se pot "produce" ei in fata camerelor si a maselor, in zilele importante pentru ca, apoi, sa-si intregeasca CV-urile cu ceea ce urmeaza, firesc, pe traseul acesta.

Caci doar din intamplare, daca ar avea curiozitatea sa citeasca Sfintele Scripturi, sau sa caute pe net, in afara tratatelor de drept penal si de procedura penala care-i intereseaza in mod direct si nemijlocit, ar gasi urmatoarele referinte pe care le redau, asa cum sunt, fara nici un alt comentariu:

"Rezultatul cautarii dupa expresia: 'mita' - 12 rezultate

Fiii lui Samuel n-au calcat pe urmele lui; ci se dadeau la lacomie, luau mita si calcau dreptatea. (
1Sam.8:3)
Iata-ma! Marturisiti impotriva mea, in fata Domnului si in fata unsului Lui: Cui i-am luat boul sau cui i-am luat magarul? Pe cine am apasat si pe cine am napastuit? De la cine am luat mita ca sa inchid ochii asupra lui? Marturisiti, si va voi da inapoi." (
1Sam.12:3
)
El nu-si da banii cu dobanda si nu ia mita impotriva celui nevinovat. Cel ce se poarta asa, nu se clatina niciodata. (
Ps.15:5
)
ale caror maini sunt nelegiuite si a caror dreapta este plina de mita! (
Ps.26:10
)
Cel lacom de castig isi tulbura casa, dar cel ce uraste mita va trai. - (
Prov.15:27
)
Un dar facut in taina potoleste mania, si o mita data pe ascuns potoleste cea mai puternica manie. - (
Prov.21:14
)
Un imparat intareste tara prin dreptate, dar cine ia mita, o nimiceste. - (
Prov.29:4
)
Averea luata prin sila innebuneste pe cel intelept, si mita strica inima. (
Ecl.7:7
)
Mai marii tai sunt razvratiti si partasi cu hotii, toti iubesc mita si alearga dupa plata; orfanului nu-i fac dreptate, si pricina vaduvei n-ajunge pana la ei. (
Isa.1:23
)
care scot cu fata curata pe cel vinovat, pentru mita, si iau drepturile celor nevinovati! (
Isa.5:23
)
Cel ce umbla in neprihanire si vorbeste fara viclesug, cel ce nesocoteste un castig scos prin stoarcere, cel ce isi trage mainile inapoi ca sa nu primeasca mita, cel ce isi astupa urechea sa n-auda cuvinte setoase de sange si isi leaga ochii ca sa nu vada raul, (
Isa.33:15
)
"Caci Eu stiu ca nelegiuirile voastre sunt multe si ca pacatele voastre sunt fara numar: asupriti pe cel drept, luati mita si calcati in picioare la poarta cetatii dreptul saracilor." (
Amos.5:12)"

(http://www.ebible.ro/cautare-expresie.mita)

Insa pentru asta iti trebuie minte. Dar ...
"La ce slujeste argintul in mana nebunului? Sa cumpere intelepciunea?… Dar n-are minte. "
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/proverbe/17/16)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu