miercuri, 30 mai 2018

Cum am ... crescut!

Am cautat mult pe net doua exemple de ...crestere. Asa am simtit ca este nevoie pentru aducerea noastra aminte. 

De ce doua? Pentru ca cu primul, printre multe altele, "Cartea cu Apollodor", "Aventurile lui Trompisor" si altele, am crescut eu. Din nefericire nu pot reda decat linkul care sper ca se poate deschide. Daca nu, se gaseste pe https://www.scribd.com/doc/.../Micul-Iosca-Iancsik-Pal-ilustratii-de-Iulia-Tollas-pdf.

Iata adresa:

Anemone: Tollas Júlia - Micul Iosca


Cu al doilea, tot printre altele, ne-am crescut copiii. Doi frumosi care, la randul lor, au copii dar nu mai au frumusetea poeziilor de atunci. Nu stiu de ce, dar sigur carcotasii vor spune ca ...asta-i evolutia. Care se vede, din plin, peste tot. Dar cum nu mi-am propus sa politizez postarea de astazi, ma opresc. Pentru ca e nevoie mai mult decat de o poezie spre curatire, nu-i asa?


Iata, deci, poezia:





"Rica Murdarica


-Mai motane, ai o pata
Stai c-am sa ti-o scot indata!
Cara Rica apa calda:
Treci, motane, de te scalda!

Infoiat ca un arici,
Mitu scuipa: - Piei de-aici!
Zice Rica-n sinea ei:
"Las' ca-l tesal pe Grivei"

Dar Grivei s-anfuriat.
"Iau cocosul la spalat".
Cu cocosuu-i si mai rau,
Parca-i un balaur, zau!

Tapule, tu-mi esti amic, 
Hai sa-ti frec barba un pic.
Iata ca s-a cam pripit,
Nu-i cu tapul de glumit.

Mai e oaia blanda, buna,
Ii mananca tot din mana, 
Dar acum nu sta defel,
Sare ca un brotacel.

"Porcul poate c-o sa vrea
Sa il spal cu mana mea".
Dar se zbate ca turbat
Si ciubaru-a rasturnat.

Leoarca vine Rica-acasa.
Mama-i striga manioasa:
-Lasa-i pe-altii si fa bine
De te spala-ntai pe tine.

Mitu face-acum la fel 
Si se spala singurel."


Uite-asa am crescut. Si ce-am mai crescut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu