vineri, 15 februarie 2019

La un "clic" distanta

In ultima perioada am tacut, am cautat si am vazut cat de simplu si facil este sa te documentezi, despre orice si aproape oricine. Daca esti intesat. Caci, la un "clic" distanta, oportunitatile informationale ale platformelor online iti raspund, perfect, setei de cunoastere si clarificare. Daca exista.

Astazi, ascultand dezbaterile furtunoase pe tema asigurarii viitorului tarii, intr-o perioada neagra pentru generatia tanara, am dat peste un imn. Poezie scrisa cu multi ani in urma, dar cu puternice reverberatii in actualitatea pe care fiecare dintre noi o traim, pe pielea noastra, mai bine sau mai putin bine.

Pentru ca mi-am propus sa revin si cu alte ganduri de simplu cetatean, las astazi, spre meditare versurile respective, asa cum le-am copiat de pe 
https://www.versuri.ro/versuri/george-cosbuc-imnul-studentilor-_2317.html.

"Imnul studentilor - George Cosbuc

Cântăm libertatea şi numele sfânt
Al ţării străvechi şi-al acestui pământ! 
Iubirii de neam, ce de-a pururi ne-a fost
O pavăză-n lupte şi-n pace-adăpost
Cântămu-i supremul ei cântec. 

Cu vesele glasuri de tinere firi, 
Cuprinşi de-amintirea străbunei măriri, 
Spre soare ni-e gândul şi mergem spre el, 
Lumina ni-e ţintă şi binele ţel -
Trăiască-ne ţara şi neamul! 

Cu dreapta-nălţată spre Tatăl de sus
Jurat-am tot ce strămoşii ne-au spus:
Unire-ntre fraţi, şi pe Domn să-l iubim
Şi-altarul de jertf-al naţiunii să fim
Şi sufletul neamului nostru. 

Iar dacă protivnicii numelui tău
Cu oşti ar veni ca să-ţi facă vrun rău, 
Ridică-te mândră şi nu te-ngrija, 
Căci inima noastră e inima ta;
Tu-ncrede-te-n fiii tăi, mamă. 

lar dac-ar pieri de pe-ntregul pământ
Iubirea de neam şi-al credinţei avânt:
Azilul lor vecinic găsindu-l în noi
Le-am creşte, ca iar să le dăm înapoi
Mai tari şi mai trainice lumii."


Nu-i asa ca reamintirea lui doare?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu