duminică, 5 mai 2019

O intrebare spre meditare: "Ce-ar fi...?"!

Pentru ca este, din majoritatea punctelor de vedere, o zi speciala si pentru ca am avut timp sa ma documentez si, deci, sa citesc mai mult in aceasta biblioteca imensa a virtualului, m-am oprit astazi la niste versuri ale unei compozitii, pentru ca se merita. 

Din cateva motive!

Mai intai, pentru ca autorul a suferit in inchisoare, in perioada comunista, pentru credinta!

Apoi, pentru ca se incadreaza, perfect, in registrul spiritual al zilei, dupa cum cel "impricinat", Toma, declara "Domnul meu si Dumnezeul meu!"!

Sigur, ca un fel de raspuns la declaratia unui politician dupa care 
"Învierea este şi despre tentativa unui grup criminal organizat de a promova un fake-news. Se întâmplă asta şi în zilele de astăzi" (https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/deputat-usr-invierea-este-si-despre-tentativa-unui-grup-criminal-organizat-de-a-promova-un-fake-news-se-intampla-asta-si-in-zilele-de-astazi-1122516)!

Nu in ultimul rand, ca indemn spre meditarea intre ce-am fi si ce suntem, pe langa multe altele, complementare!



"1. Ce-ar fi făptura-mi fără Tine, Mântuitorul meu slăvit?
Ce-aş fi de n-ai fi tu în mine cu harul Tău nemărginit?
Aş fi un bulgăre de gheaţă un chip de humă fără viaţă,
O stâncă-nvăluită-n ceaţă şi-o noapte fără dimineaţă.

2. Aş fi un far fără lumină, pustie pe nisipuri plină,
Cu vânturi fără de hodină, cu şerpi şi scorpii ce-nvenină;
Aş fi o albie uscată pe unde-a fost un râu odată,
O frunză smulsă şi purtată fără de scop, prin lumea toată.

3. Aşa aş fi dar slavă Ţie! Tu-mi eşti a vieţii bogăţie,
Comoara harurilor vie ce mă inundă pe vecie;
Eu n-aş şti azi ce-i strălucirea vieţii-n mii si mii de feţe
Şi n-aş fi cunoscut iubirea cu-nfiorări de frumuseţe.

4. De n-ai fi fost Tu Bunătate, Începătorule-a-toate,
Cu taine adânci şi minunate, ce totul vrea şi totul poate;
Tu m-ai suit în slăvi divine din locu-ntunecatei tine,
Isuse, sunt ce sunt prin Tine, şi-acum, şi-n veacul care vine!"


Poate fi un raspuns la intrebarea, ramasa fara raspuns postdecembrist, "de ce asa la noi?"! 
Nu credeti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu