joi, 17 martie 2016

Despre ... lipsuri

Desi nu ma mai mira nimic in democratia noastra originala si, de aceea, mi-am dorit sa orientez postarile spre alte ... "orizonturi", astazi m-am vazut nevoit sa admit ca nu este asa si ca Romania este, intr-adevar, tara tuturor posibilitatilor si, din pacate, a imposibilitatilor.

Mesajul citit undeva in mediul online, pe un blog pe care-l urmaresc, este atat de relevant incat imi permit sa-l redau prin copy-paste, cu un preambul de "epoca" marca Mircea Vintila:

" Si noi, n-avem plapuma sa ne-acoperim copiii
Noi, n-avem plapuma sa ne-acoperim."

(http://www.versuri.ro/versuri/eeielf_mircea-vintila-noi-n-avem.html)

Iata-l preluat de pe http://vosganian.ro/

"Comunicat ALDE despre ceea ce nu suntem în stare să facem nici măcar odată la cincizeci de ani
 
 Ministrul Afacerilor Externe privează România de o șansă unică pentru cel puțin jumătate de secol de acum încolo
 
Ca urmare a declarațiilor Ministrului Afacerilor Externe, Lazăr Comănescu, conform cărora timpul este foarte scurt pentru a găsi acum o candidatură românească pentru funcția de secretar general al Națiunilor Unite, România neprezentând astfel nicio candidatură pentru funcția aceasta, Alianța Liberalilor și Democraților consideră că MAE nu a lucrat în favoarea intereselor României, afectând astfel reprezentarea la nivelul ONU și o mare ocazie de a avea un Secretar General ONU din România, ocazie cu care România nu se va mai întâlni în următorii 48 de ani, având în vedere sistemul de rotație al funcțiilor.
ONU a lansat în decembrie un apel tuturor țărilor să își propună candidații pentru funcția de Secretar General în cadrul unei noi proceduri vizând mai multă transparență. Deși însuși Ministrul Afacerilor Externe recunoaște că “la ONU, țările sunt împărțite pe mai multe grupuri și noi facem parte din ceea ce se numește grupul estic: tot ceea ce înseamnă țările foste comuniste, țările balcanice. Nu a existat în istoria ONU un secretar general din această zonă.” România nu a făcut nicio propunere pentru această funcție. Iar prin prisma sistemului de rotație din cadrul ONU, cel mai probabil rândul grupului estic nu va mai veni decât peste cel puțin jumătate de secol.
ALDE consideră că România dispune de persoane foarte capabile, diplomați de înaltă pregătire și experiență, persoane care au lucrat sau lucrează în prezent în structurile ONU. Prin refuzul MAE de a desemna un candidat, sub pretextul lipsei de timp, s-a realizat un mare defavor României. Vecinii noștrii au prezentat cu toții candidaturi, România fiind unica țară in care “nu avem timpul necesar”. Pentru interesul României ar trebui să se facă mereu timp.
Departamentul de politică externă ALDE"

Mai au sens comentariile? Cred ca nu. Se poate pune, insa, o intrebare: chiar suntem atat de ... lipsiti?  Eu cred ca nu si materialul o certifica.

Problema este, ca o nenorocire posdecembrista continua, strict legata de perfidia politica. Unde, din pacate ... nu avem cu ce dar nici nu dorim sa facem ceva pentru rezolvarea acestei "ecuatii de democratie cu mult prea multe necunoscute".

In fata acestei evidente ma opresc la o meditatie (desi este mai mult decat atat) pusa si alta data pe blog, gandindu-ma cat de usor s-ar putea selecta personalitati reprezentative fara a fi nevoie de inregimentare politica. Daca s-ar dori.

Spre binele si folosul nostru, al poporului suveran.

1 (O cântare a treptelor. Un psalm al lui David.) Doamne, eu n-am o inimă îngâmfată, nici priviri trufaşe, nu mă îndeletnicesc cu lucruri prea mari şi prea înalte pentru mine. 1 (Un psalm al lui David. O cantare a treptelor.) Doamne, nu s-a mandrit inima mea, nici nu s-au inaltat ochii mei, nici n-am umblat dupa lucruri mari, nici dupa lucruri mai presus de mine,
2 Dimpotrivă, sufletul îmi este liniştit şi potolit ca un copil înţărcat care stă lângă mama sa; da, sufletul meu este ca un copil înţărcat. 2 Dimpotriva, mi-am smerit si mi-am domolit sufletul meu, ca un prunc intarcat de mama lui, ca rasplata a sufletului meu.
3 Pune-ţi nădejdea în Domnul, Israele, de acum şi până în veac! 3 Sa nadajduiasca Israel in Domnul, de acum si pana in veac!
 
 
http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/131/
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu