luni, 7 martie 2016

Dintr-un ... cantec

Nu as fi postat acum ceva deoarece ma gândesc, inca, la o speta vizionata in treacat saptamana trecuta cu referire la "libera" Televiziune Romana. Spunea, acolo, al doilea om in stat ca, daca s-ar putea produce aici ceva gen "Top Gear", atunci ar da o sansa acestei institutii aflata, practic, in cadere libera dpdv financiar si nu numai. De aceea "chestiunea" ramane doar un subiect de meditatie si ma hotarasem sa o antamez cu alta ocazie.

Doua accidente m-au determinat, insa, sa expun cateva gânduri astazi, dupa ce eu "insusi" (nu asa se scrie, mi-am amintit doar de un personaj de comedie din "epoca") eu insumi, deci, am trecut la un lat de palma de la pulverizare din cauza de "libertate si democratie" in circulatie.

Am vazut stalpul atins si distrus fara viteza din zona "La butoaie". Pana când a fost scos din peisaj, deoarece era un real pericol. Impactul a facut ca structura sa nu se mai tina decat in reteaua de fier-beton, camasa din ciment fiind, practic, pulverizata pe vreo treizeci de centrimetri.  Atat de puternica a fost lovitura. Am vazut si tragedia din Brasov.
Si cum ma aflu zilnic la volan, stau si ma gândesc cat de usor se poate produce un dezastru.

Spuneam ca eu insumi era sa fiu pulverizat de un taxi care, intr-o intersectie oarecare, dupa o manevra de schimbare a sensului spre dreapta, a intors brusc la 180 grade spre stanga. Simplul fapt ca respect limitarea de viteza si ca nu am accelarat m-a ferit sa fiu subiect de stire. Dar poti sa stii ce se poate intampla?

Doar astazi, in drumurile mele, aflat in depasire dar tot cu viteza legala, un "brav" posesor de Mercedes ma tot flapsa sa-i fac loc, eventual pe contrasens, caci eram in depasire, cum aminteam. Da, eu conduc o masina de mic litraj.

Si pentru ca lumea pare sa fie din ce in ce mai grabita, sau mult prea grabita si pentru ca soselele noastre sunt pline de cruci si lumanari de aducere-aminte mi-am zis ca se merita sa aduc in atentie un cantec. Versurile unui cantec.
Il redau, asa cum l-am preluat de pe net fara nici un alt comentariu ci doar cu o concluzie :

"Cum ar fi să te trezești cu zâmbetul pe buze?
Să poți fi tu fără ca nimeni să te-acuze?
Hai spune-mi tu cum ar fi...
Să sari când vrei peste o zi de muncă?
Să ai puțin însă puținul să-ți ajungă?
Hai spune-mi tu cum ar fi...
Să creadă toți într-un singur Dumnezeu?
Să nu avem nevoie nici măcar de-un leu?
Hai spune-mi tu...
Ce bine ar fi să nu lăsăm banii să vorbească pentru noi!
Bogăția e în inimi nu în foi.
Tu spui că sunt... Tu spui că sunt...

Refren:

Un visător! Dar lasă-mă așa, te rog nu mă schimba!
Un visător! E bine-n lumea mea!
Visător! Sunt doar un visător și de ar fi să mor!
Visător! Tot am să învăț să zbor!

Cum ar fi să nu-ți fie frică să trăiești cum ai visat?
Doar un rucsac, doi prieteni și-ai plecat în lume...
Cum ar fi să ai curaj să spui că-ți pare rău?
Să lași tot apoi s-alergi spre visul tău?
Hai spune-mi tu cum ar fi...
Celor ce ne conduc chiar să le pese?
De cei ce-așteaptă soarele și nu mai iese?
Hai spune-mi, știi...
Un om a zis: „Dacă vrei să vezi zile mai bune,
Tu fii schimbarea ce vrei s-o vezi în lume.”
Tu spui că sunt... Tu spui că sunt...

Refren:

Un visător! Dar lasă-mă așa, te rog nu mă schimba!
Visător! E bine-n lumea mea!
Visător! Sunt doar un visător și de ar fi să mor!
Visător! Tot am să învăț să zbor!

Și sar, sar, fără frică sar.
Azi vreau să uit de mine!
Cu brațele deschise uit tot ce-a fost rău.
Așa e cel mai bine!
Și fără, fără, fără vis ar fi nopțile mai grele.
Dar eu, eu, eu visez că sunt cerul plin de stele!

Refren:

Un visător! Dar lasă-mă așa, te rog nu mă schimba!
Visător! E bine-n lumea mea!
Visător! Sunt doar un visător și de ar fi să mor!
Visător! Tot am să învăț să zbor!"

(http://www.versuri.ro/versuri/ggghmd_randi-visator.html)

Concluzia:

„Dacă vrei să vezi zile mai bune,
Tu fii schimbarea ce vrei s-o vezi în lume.”


PS: scuze pentru greseli, dar trebuie sa "cedez" locul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu