miercuri, 20 iulie 2016

Despre OM ... din doua perspective

In lumea putreda in care ne chinuim sa subzistam cel putin unii dintre noi, simplii cetateni, ne confruntam zilnic si cotidian (sic!) cu informatii si "spete" care mai de care mai ingrijoratoare. Despre una, recenta si cu impact, am citit o analiza pertinenta facuta de o personalitate marcanta a vietii noastre politice si nu numai despre care, insa, nu voi da relatii sau face referiri. Cine doreste, gaseste analiza in mediul online.

Pentru ca in aceeasi lume am fost avertizati ca vom auzi despre razboaie si vesti de razboaie, dar sa nu ne ingrijoram ca asa trebuie sa fie (nu am citat ci am punctat direct, poate parafrazat si sper sa nu fiu acuzat de plagiat) m-am gandit ca, totusi, orice analiza ar trebui facuta si din aceasta perspectiva ( si iar paranteza, este facuta de cativa vectori de opinie dar cati dintre noi ii iau in serios pe acestia?)

De aceea gândurile mele au fost focusate, astazi, pe un material gasit tot in mediul virtual din care voi reda, prin copy-paste de data asta, esentialul si pe versurile unui cantec la care ma gândesc demult tot asa, ca simplu cetatean.
Si incerc sa-mi imaginez ce s-ar intampla daca si "EI", alesi sau numiti, cei care fac sa dea fiori omenirii, democrati sau despoti, ar gandi la acestea, din perspectiva pe care o pot agrea.

Caci sunt doua.

Una "desprinsa" din pasaj:

"Insemnele regalității îl identificau pe sărbătorit cu „regele pentru o zi”, cu un semizeu. De aceea, moralitatea republicană considera necesar ca în ciuda acestor onoruri extraordinare, sărbătoritul să se comporte cu o modestie demnă, ca un cetățean muritor care a triumfat în numele Senatului, al poporului roman și al zeilor. Un fapt interesant este că tradiția cerea ca în carul triumfal, în spatele celui sărbătorit să se afle un sclav care ținea o coroană de flori de aur deasupra capului său, amintindu-i în mod constant că este muritor, spunându-i în șoaptă la ureche: “Nu uita că ești doar un om ! Această formulă era menită să-l aducă la realitate, să-i amintească împăratului sau comandantului sărbătorit, că nu este zeu. Chiar daca nu se cunosc cu exactitate cuvintele pe care sclavul le folosea, sugestiile includ: Respice te, hominem te memento (Priveste în spatele tău, aminteste-ți ca ești doar un om) și Memento mori (aminteste-ți ca ești muritor)."
(https://istoriesinumismatica.wordpress.com/2013/01/24/nu-uita-ca-esti-doar-un-om-triumful-roman/)

A doua, din versuri:

"Eu sunt un om, sunt doar un om,
Ajuta-mi Te rog, sa pot sa cred, ce pot a fi
Sa sper mai mult, in al meu Domn
Invata-ma sa Te slujesc, timp de o zi.

Cor:
Un timp de o zi Isuse, atat este tot ce doresc
O da-mi Tu puteri, ce-am de facut sa-nfaptuiesc
Caci maine nu stiu, Isuse, daca va mai fi inca o zi
Nu stiu timpul cand viata mea se va sfarsi.



Imi amintesc cand pe pamant
Cu oameni umblai si le vorbeai prin Duhul Sfant,
Te chem si azi, prezent sa fii,
Sa ne vorbesti prin Duhul Sfant, inca o zi.

Cor:
Un timp de o zi Isuse, atat este tot ce doresc
O da-mi Tu puteri, ce-am de facut sa-nfaptuiesc
Caci maine nu stiu, Isuse, daca va mai fi inca o zi
Nu stiu timpul cand viata mea se va sfarsi."

( https://www.versuricrestine.ro/muzica-crestina/1319/Eu+sunt+un+om.html)

Amandoua cu relevanta pentru noi, oamenii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu