duminică, 8 decembrie 2019

Daca trebuie sa fim corecti!

Cu siguranta ca in aceste zile, dar nu mai putin decat pana acum, manipularea, dezinformarea si intoxicarea constituie factori preponderenti ai propagandei de orice fel, orice culoare si orientare politica. Taberele isi aplica, prin mijloace proprii sau mercenare, lovituri sub centura care, duse la extrem in mediul virtual, bantuie ca niste virusi distrugatori in intentia clara de a infecta mintile, sufletele si vietile participantilor la aceasta "mirifica" lume. Ca avem discernamant sau nu sa ne impotrivim acestui fenomen, e discutabil. Cum discutabila este si incercarea de a ne crea "antivirusi" care sa contracareze pericolul sus amintit.

Ca am vost si eu infectat, foarte probabil. Au fost multe momente in care nu am facut altceva decat sa preiau si sa transmit materiale care aveau otrava atat de bine disimulata incat am ranit, cu siguranta, multe persoane. Si-mi cer iertare, pe aceasta cale!

Iata ca astazi, parcurgand mai multe pagini din mediul virtual, am gasit o stire "bomba", asa cum sunt toate stirile din perioada postdecembrista, care priveste un anume segment al societatii romanesti si am ramas consternat. Nu de stire ci de titlul care era expus, o completa si "chema" la atitudine.
Gandindu-ma la ceea ce tocmai am expus mai sus, am trecut la verificarea acesteia si uluitor sau nu, am fost socat.

Socat nu de speta in sine ci de dezbinarea care, inca macina si invrajbeste societatea, de lupta murdara care face imposibila o abordare corecta, onesta si pertinenta a modalitatii de iesire din mocirla imoralitatii postdecembriste si...
Si ma opresc aici, nu inainte de a preciza ca nu sunt in nici un fel in slujba vreunei parti, nu sunt afiliat politic si nu am interese ascunse.
Singura mea dorinta este relevarea adevarului.

Si, ca sa fiu corect, stand stramb dar judecand drept, cred ca un interviu, chiar daca persoana intervievata are "bubele" si problemele ei, trebuie luat in intregul lui, fara a scoate din context elemente care sa conduca spre interpretari tendentioase samd.

De aceea am incercat sa redau, cum am putut eu, fara tehnica de specialitate, contextul in care Principele Duda a afirmat ceea ce, dupa cei rau intentionati, ca sa ma exprim cu decenta, ar insemna o ofensa la adesa democratiei occidentale in relatia cu Romania, preluata de aici: https://youtu.be/W1F8Pvf2um0, 

"Radu Duda: Democrația Occidentală e cauza involuției societății românești."


Repet, nu am nici o legatura si nici un avantaj aici, dar daca trebuie sa fim corecti, sa urmarim ce spune intervievatul la intrebarea, poate sugerata cu subanteles:

"Sunteti un fin observator al realitatii romanesti. Ati observat o involutie sau o evolutie a societatii romanesti in ultimii ani?"

Raspunsul este:
"O INVOLUTIE LA NIVELUL MORALEI ELITEI. Elita incepe sa se comporte la fel de desantat precum se comportac acum 200 sau o suta si ceva de ani."

Intrebare: "Gasiti explicatie la asta?"

Raspuns:
"Da. Faptul ca democratia occidentala si cinismul AU AJUTAT LA SLABIREA COLOANEI VERTEBRALE. DACA INTELECTUALUL ROMAN, MAI ALES CEL VOCAL, PENTRU CA SA STITI CA EU MA REFER DIN NOU LA O MANA DE OAMENI CARE MONOPOLIZEAZA VIATA PUBLICA SI VERBUL, ATAT LA TELEVIZOR CAT SI IN PRESA SI NUMA REFER SI NU MA REFER LA CORPUL ANONIM AL INTELECTUALULUI ROMAN CARE SE RIDICA LA ACELE ZECI SAU SUTE DE MII DE PROFESORI DIN LICEE, DIN PROVINCIE. SUNT OAMENI CU MULTA BUNA CREDINTA. DAR EXISTA LA NIVELUL MODELELOR O SERIOASA CARENTA. SI ACEASTA A FOST, PROBABIL, ADANCITA, CUM SPUNEAM LA INCEPUT SI DE MODELUL PROST, OCCIDENTAL IN CARE, NU STIU DE CE, CINISMUL TREBUIE SA MEARGA MINA-N MANA CU INTELIGENTA".

Acesta este textul interviului de un minut si ceva dat in anul 2012!

Inca odata, vreau sa specific ca nu comentez persoane si nu vreau sa intru in polemici. Cred, insa, ca avem nevoie, in Romania noastra, asa cum este ea, de corectitudine, onestitate, principialitate, dreptate si adevar. Fara de care, doar balacarindu-ne, nu vom face decat sa pierdem , mai ales pentru viitor.

Iar interpretarea corecta a acestui scurt interviu este relevanta!


  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu