luni, 16 decembrie 2019

Gand inainte de 17.12

Am ascultat astazi, in masina fiind, cateva dintre discursurile tinute in sedinta solemna a Parlamentului dedicată împlinirii a 30 de ani de la Revoluţia Română din Decembrie 1989. Cum discutiile au fost libere si mediatizate, nu fac nici un comentariu pe marginea lor.

Cum mesajul pe care majoritatea vorbitorilor pe care i-am ascultat a fost legat de Timisoara, primul oras liber al Romaniei si tot acolo s-a lansat celebra Proclamatie care avea un punct "cheie", gandul m-a dus pre acesta.

Ce-ar fi fost daca PUNCTUL 8 s-ar fi aplicat asa cum au cerut initiatorii acesteia?

Nu lansez aceasta intrebare pentru a primi eu vreun raspuns. 
Raspunsul acum, ca-n cantec, "e vanare de vant". Pentru ca, sigur, "speta" zgarie si pare neavenita. Apoi, pentru ca sunt prea multe "greutati" care apasa pe multi umeri. Nu mai vorbesc de titluri si functii, avantaje si beneficii de care nimeni nu s-ar lipsi.
In paranteza, fiind spus, care parlamentar s-ar da acum demisia pentru a se crea premizele unor alegeri anticipate care, POATE, ar curata mediul politic mioritic? Am pus poate cu majuscula tocmai de aceea!

Cum nu cred ca se merita sa ne intrabam cine a aprins fitilul la Timisoara, cand toata Europa de Est fierbea si la noi nimeni nu se astepta ca "plopul sa faca mere", nu ma gandesc la inceputuri. Undeva, intr-un material vechi de un an se puncteaza ceva legat de Iasi dar, zic eu, nu trebuie uitat nici Brasovul lui 1987.
Dar inceputul nu se poate disocia de continuare si de urmare. 

Si ma gandesc asa, ca simplu cetatean, trecand peste acel momet cand un grup de enoriasi facea zid impotriva celui care trebuia mutat dar si peste "speta" celor vreo 20 de autoturisme Lada "moldovenesti", cu cate 2 (doi) pasageri, fara bagaje, pe care eu insumi, ca sa nu zic ca-n comedie "insusi", le-am vazut pe 19 sau 20 decembrie circuland dinspre Fagaras spre Brasov, ca timisorenii au avut noroc.
Acolo, la ei, de mult se "cocea" ceva. Printr-un grup "rebel", aflat in momentele Revolutiei in "lumea libera", care avertizase cu mult timp in urma ca se "va intoarce foaia". 
Poate nu o premonitie, dar o vorba cu subanteles, sigur! 
Cu versuri aici:https://www.versuri.ro/versuri/phoenix-mama-mama-_hog1.html

"Acum o zi imi spune mama
Ca nu mai sunt copil,
Ca ar fi timpul sa fac ceva
Sa fiu si eu util.
Nu stiu de ce nu ma-ntelegeti,
Nu am crescut destul.
Mama, mama,
Ce vrei cu mine?

De dimineata tata-mi spune,
Cand nici nu m-am trezit,
Ca ar fi timpul sa imi schimb viata
Sa nu fiu parazit.
Nu stiu de ce nu ma-ntelegeti,
Nu am crescut destul.
Mama, mama,
Ce vrei cu mine?

Intreaga casa e in picioare,
Vor sa ma faca om.
De luni de zile-nghit morala
Si ma prefac ca dorm.
De maine foaia voi intoarce
Si-am sa le fac pe plac.
Mama, mama,
Asta-am sa fac."

Asta asa, ca amintire dintr-un decembrie inca trist!

PS: cititorilor de orice fel, scuze pentru incorectitudini. Inca nu am reusit sa am acces la o "unealta" a mea. Si trebuie sa cedez locul generatiei tinere!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu