joi, 12 martie 2015

O judecata spre ... meditare

„Înțelepciunea nu constă în a distruge idolii, ci în a nu-i crea niciodată.” — Umberto Eco

Zilele acestea am preferat sa tac.
Subiecte si "spete" mult prea profunde si "de impact" s-au "perindat" in media si nu numai iar eu, un simplu cetatean, am preferat mai mult sa meditez la ele.

Astazi, insa, am ascultat o "judecata", JUDECATA DE JOI, care m-a impulsionat spre aceasta postare. Si, desi nu intotdeauna am fost de acord cu autorul acesteia si nici cu modul de abordare a problemelor majore cu care n confruntam ca societate, n-am gandit sa o redau, prin copy-paste cu caractere marite. Pentru ca merita (http://www.europafm.ro/stiri/life/cristian-tudor-popescu-despre-teroarea-catu-elor-romania-e-operata-la-adn-de-dna~n82929/).

"Feluriți filosofi pe sticlă, și de la putere și din opoziție au descoperit în fine consensul -Teroarea cătușelor: Domnule, nu se mai poate, atâția plimbați în cătușe seară de seară, la televizor, în văzul tuturor. E un scandal, un atac la democrație în toată regula. Trăim într-un stat al procurorilor, DNA e pentru noi Securitatea 2. Normal, democratic și uman ar fi să fie toți cercetați la domiciliu. Să vină procurorii la reședințele, viloaiele, castelușele... mă rog, ce are fiecare și el, ca omul, dintre împricinați. Firește, după ce au dat și ei un telefon în prealabil. Procurorii, zic. Și s-au programat, ca să nu deranjeze.
În ce mă privește, nu mă sperie cătușele. Chiar îmi plac. Vedem prea multe brățări de soiul ăsta? Păi le vedem deoarece căpușele pe banul românilor sunt înspăimântător de multe. Și, pe cale de consecință, multe căpușe, multe cătușe. Toate personajele care le-au purtat la prezentările de modă DNA All Seasons din ultimii ani sunt pline de bani, de pământuri, de vile prin țară și pe afară. Ați văzut cumva vreun amărăștean încătușat? Dar vreun înger? Hoții umblă cu prezumția de nevinovăție în gură. Dar la cât de mulți sunt și la cât au furat în utlimii 20 de ani, cred că în România de azi ar trebuie să funcționeze și o prezumție de vinovăție: bogăție = hoție. Cătușele sunt averea bogatului. Toți cei care posedă o avere de peste, să zicem, 1 milion de euro, ca să nu fim iliberali, cum ne acuză un mustăcios unsuror într-un articol cu taxă inversă publicat în The New York Times, să stea în tot momentul să dea socoteală de felul în care au făcut banii, fără să mai cârâie că nu-i democrație. Dacă sunt găsiți în regulă, respectivii pot pleca sănătoși acasă, căci cătușele lasă urme cât cureaua de Rolex.
Și mai e ceva: Pe lângă avere, asupriții ăștia de către DNA mai au o filă la dosar. Au fost populari, amicii poporului au fost votați, cel puțin o dată. Nici polticienii, nici societatea civilă, nici presa, nici Măria Sa electoratul, n-au vrut, n-au putut într-un sfert de veac să facă curățenie în patrie.
DNA e ultima soluție. De ce? Pentru că boala corupției nu e doar o spuzeală, niște bube întnse pe pielea societății românești. Rădăcinile îi merg adânc, genetic, până în miezul celulei sociale. Nu mi se pare deloc greșit să zicem așa: România e operată la ADN de DNA."

M-am gandit mult la cele spuse in aceasta "judecata" si mi-am amintit de multele "valuri" facute de celebra, de acum, polemica nascuta pe tema religiei.Si am ales doua citate care o completeaza perfect.
Primul este cel de inceput.
Al doilea se regaseste intr-o bogatie de intelepciune, Cartea Cartilor care, datorita polemicii sus amintite, pare a fi scoasa din ecuatia pe care noi, romanii, incercam sa o rezolvam de un sfert de veac si priveste ... gasirea acelei negasite "luminite de la capatul tunelului". Iata-l:
"10. Inceputul intelepciunii este frica de Domnul; si stiinta sfintilor este priceperea."
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/proverbe/9/10)

Nu-i asa ca altfel ar fi sunat ... judecata daca se tinea cont si de ...Domnul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu