luni, 30 martie 2015

Despre ... lucruri importante

„Nu treptele succesului sunt importante, ci treptele împlinirii sufleteşti.” — Dan Puric

In aceste zile pline de efervescenta, pentru unii sau de prabusiri, pentru altii, de anticipari si controverse, de pericole, desfatari si, nu in ultimul rand, de pregatiri m-am gandit foarte mult la cu totul altceva decat la ceea ce, mediatizat si bine directionat, pare sa ne modeleze existenta.

Gandul de astazi nu este legat nici de mutarea mult discutata, nici de jocul puterilor, nici de numiri si votari ci de ceva simplu, regasit intr-un film mai vechi, pe care l-am revazut ieri, "Sister Act": ce poate face credinta.
Nu intru in detalii, pentru ca nu mi-am propus si nici nu vreau sa compar ceea ce se reda in anul lansarii filmului cu ceea ce am ajuns sa cunoastem pe viu, din prea multa democratie. Ma urmareste, insa, finalul care se potriveste perfect cu citatul de la inceput.

De aceea astazi, spre sfarsitul zilei mi-am propus sa las, ca subiect de meditatie un alt crampei de intelepciune care merita atentie. Caci face parte din treptele implinirii sufletesti.

"1. (Un psalm. O cantare pentru sfintirea Casei Domnului, facuta de David.) Te inalt, Doamne, caci m-ai ridicat si n-ai lasat pe vrajmasii mei sa se bucure de mine.

2. Doamne Dumnezeule, eu am strigat catre Tine, si Tu m-ai vindecat.

3. Doamne, Tu mi-ai ridicat sufletul din Locuinta mortilor, Tu m-ai adus la viata din mijlocul celor ce se coboara in groapa.

4. Cantati Domnului, voi cei iubiti de El, mariti prin laudele voastre Numele Lui cel sfant!

5. Caci mania Lui tine numai o clipa, dar indurarea Lui tine toata viata: seara vine plansul, iar dimineata, veselia.

6. Cand imi mergea bine, ziceam: "Nu ma voi clatina niciodata!"

7. Doamne, prin bunavointa Ta ma asezasesi pe un munte tare… dar Ti-ai ascuns fata, si m-am tulburat.

8. Doamne, eu am strigat catre Tine si m-am rugat Domnului, zicand:

9. "Ce vei castiga daca-mi versi sangele si ma cobori in groapa? Poate sa Te laude tarana? Poate ea sa vesteasca credinciosia Ta?

10. Asculta, Doamne, ai mila de mine! Doamne, ajuta-ma!"

11. Si mi-ai prefacut tanguirile in veselie, mi-ai dezlegat sacul de jale si m-ai incins cu bucurie,

12. pentru ca inima mea sa-Ti cante, si sa nu stea muta. Doamne Dumnezeule, eu pururi Te voi lauda!"
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/30/)


Alte comentarii, poate cu alta ocazie.
Unul singur merita, totusi, facut: citesc cel putin una din aceste lectii de viata zilnic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu