vineri, 26 iunie 2015

Despre o ... constatare-avertizare

Pentru ca se vehiculeaza tot mai mult, cel putin in media butada celebra "Iubesc tradarea dar nu iubesc pe tradatori" si pentru ca mi se pare ca am ajuns, ca simplii cetateni sa urmarim tot mai des cum politicul mioritic se invarte in jurul cozii, mi-am adus aminte de un moment important al istoriei umanitatii la care ma voi referi, insa, putin mai tarziu.

Mai intai trebuie sa-mi motivez postarea. Si este simplu.

Am crezut ca vom ajunge si noi, romanii sa traim alte vremuri, cu "infuzie" nemteasca si cu caracteristici anormale, diferite de ceea ce ne-a oferit pana acum democratia noastra originala. Si ma asteptam ca pragmatismul german si apartenenta la o alta experienta decat cea cunoscuta pana acum drept "de sorginte FSN-ista" sa prevaleze.
Iata ca ni se demonstreaza ca politicul nostru nu se poate rupe de traditia mioritica, normala care ne-a ocupat ultimul sfert de veac si care nu poate iesi din tiparul tragic al destinului acestui neam.

Spuneam cu o alta ocazie ca ceea ce s-a intamplat cu o anume uniune la un anume moment al istoriei noastre recente nu este decat o golaneala care raspunde altei golaneli (sau ceva pe aproape, nu-mi mai verific postarile). Si nu stiu de ce mi se pare ca aceasta golaneala a ajuns sa fie fara frontiere.
Caci daca imi aduc bine aminte, intre promisiunile pentru lucrul "bine facut" se afla si cea referitoare la renuntarea la practicile trecute. Promisiune imediat uitata ca si cea referitoare la respectarea Constitutiei. Caci este imposibil sa respecti Constitutia, care pune pe primul loc poporul suveran si, in acelasi timp sa-ti pese de "partidul meu" sau "guvernul meu" sau orice altceva "AL MEU".

Aceasta stagnare in normalitatea mioritica mi se pare nu numai tragica ci destructiva.

Meditand la posibilele scenarii de accedere la putere prin aceeasi golaneala continua numita "schimbarea majoritatii politice" contrar unui vot popular, gandul m-a dus la doua aspecte pe care le las spre atentie tuturor celor ce, din curiozitate si nu numai, mai trec si pe aici.

Primul se refera la titlul uni film, "Ai tai, ai mei, ai nostri" si la modul comun in care el se regaseste in peisajul politic romanesc. Inclusiv in "speta" la care face trimitere butada de la inceput.
Cugetand la aceasta ma intreb, asa ca simplu cetatean: cand politicienii nostri vor invata ca nimic nu este al lor si totul este al poporului, dupa Constitutie?
Guvern, Parlament, Justitie sau "servicii" samd, toate sunt ale poporului si pentru popor, nu pentru un anume grup politic sau constituit cu si in alte interese.

Al doilea aspect priveste acel moment important din istoria umanitatii de care aminteam la inceput, regasit in aceeasi Carte a Carilor la "profetul lacrimilor", Ieremia..
Redau doar unul din pasajele cu relevanta cu o singura specificatie: AL MEU nu se refera, in nici un caz la vreun om. 

21. "Ascultati lucrul acesta, popor fara minte si fara inima, care are ochi si nu vede, urechi, si n-aude!
22. Nu voiti sa va temeti de Mine, zice Domnul, nu voiti sa tremurati inaintea Mea?" - Eu am pus marii ca hotar nisipul, hotar vesnic pe care nu trebuie sa-l treaca. Si chiar daca valurile ei se infurie, totusi sunt neputincioase; urla, dar nu-l trec.
23. Poporul acesta insa are o inima darza si razvratita; se rascoala si pleaca,
24. si nu zic in inima lor: "Sa ne temem de Domnul Dumnezeul nostru care da ploaie la vreme, ploaie timpurie si tarzie si ne pastreaza saptamanile hotarate pentru seceris."
25. Din pricina nelegiuirilor voastre n-au loc aceste oranduiri, pacatele voastre va lipsesc de aceste bunatati.
26. Caci in poporul Meu sunt oameni rai; ei pandesc ca pasararul care intinde laturi, intind curse si prind oameni.
27. Cum se umple o colivie de pasari, asa se umplu casele lor prin viclesug; asa ajung ei puternici si bogati.
28. Se ingrasa, lucesc de grasime; intrec orice masura in rau, nu apara pricina, pricina orfanului, ca sa le mearga bine, nu fac dreptate celor lipsiti.
29. Sa nu pedepsesc Eu aceste lucruri, zice Domnul, sa nu Ma razbun Eu pe un asemenea popor?
30. Grozave lucruri, uracioase lucruri se fac in tara.
31. Prorocii prorocesc neadevaruri, preotii stapanesc cu ajutorul lor, si poporului Meu ii plac aceste lucruri. Dar ce veti face la urma?"
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/ieremia/5)


Si privind la interminabila disputa postdecembrista "al meu ... al tau" ma infioara cat de reala este, dupa cateva mii de ani cumplita constatarea-avertizare: GROZAVE LUCRURI, URACIOASE LUCRURI SE FAC IN TARA.

"Speta" care ar trebui sa dea de gandit cel putin unei anume personali-tati foarte importante de la noi. Cu legatura directa la cineva care ar putea sa i-o "traduca".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu