sâmbătă, 20 iunie 2015

Din nou despre ... democratie?

La vreme de seara si de bilant, caci este un bilant, imi dau seama ca noi, simplii cetateni ne mintim singuri de peste un sfert de veac caci, dupa cum am mai spus parafrazand un titlu celebru, traim un sfert de veac de singurate. In suferintele noastre.

Ne mintim ca traim bine, ca avem reprezentanti care se gandesc la sufletele si nevoile noastre si guvernanti care ne administreaza bine treburile. Caci traim, nu-i asa, intr-o democratie. Iar democratia reprezinta, sau inseamna conform DEX:

"DEMOCRAȚÍE, democrații, s. f. Formă de guvernare în care supremația aparține poporului – Din fr. démocratie. Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de LauraGellner"

Trebuie sa fac o paranteza.
Mi-am inceput postarea acum doua-trei zile si din motive obiective nu am reusit s-o finalizezin aceeasi zi. Mai intai, in ziua cu pricina a trebuit sa ajut pe cineva. Cu prezenta si un cuvant bun caci, tot din "pricina" de democratie si libertate (prost intelese) i se clatina serios stabilitatea familiala. Apoi, in urmatoarele m-am luat cu munca si nu am mai avut timp sa revin la "unealta". De fapt nu am mai fost lasat, chestie tot de democratie. 
Dar imi inteleg nepotul care, nu-i asa are si el drepturi ca orice persoana.

Ce nu inteleg si la asta am meditat mult in aceste trei zile de pauza, tine tocmai de aceste drepturi. 

Asa cum mi-am propus, nu voi intra in polemica. Mi-am expus punctul de vedere la timpul potrivit.
Ma intriga, insa modul in care suntem tratati noi, simplii cetateni de la fel de simplii cetateni ajunsi, prin votul si vointa noastra, mari reprezentanti ai democratiei si libertatii noastre originale. 

Si in aceste zile mi s-a "insinuat" un gand: asa ne trebuie!
Meditand la aceasta "insinuare", mi-am dat seama ca, intr-adevar culegem roadele inconstientei noastre.

Mai intai, pentru ca din chiar zorii libertatii noastre am fost deturnati si manipulati, stralucit de lozinca "noi muncim nu gandim!" si am lasat, astfel sa se implineasca, mioritic, acel celebru citat care spune ca "somnul ratiunii naste monstri". 
Apoi, pentru ca am fost partasi la "implementarea" minciunii si raului si, din pacate am asistat neputinciosi la modul impardonabil in care s-a bagatelizat o alta lozinca celebra a democratiei noastre originale: "noi nu ne vindem tara!"
In sfarsit, pentru ca am "importat" tot ceea ce era mai rau si decadent din zona asa-numita libera, occidentala acceptand, sau fiind obligati sa acceptam o anume stare de lucruri pe care inaintasii nostri au evidentiat-o prin diferite metode, artistice sau mai putin artistice si care poarta numele, chiar si peste veacul scurs, EPOCA CARAGIALE. Dar spunea un celebru jurnalist si analist al democratiei noastre:
"Trahanache e mărginit şi influent. Caţavencu e veros, lipsit de scrupule. Agamiţă Dandanache e decrepit şi cu pretenţii. Totuşi, în comparaţie cu Caţavencii, Farfurizii şi Tipăteştii de azi, lumea lui Caragiale pare aproape idilică! E chiar capabilă să se mântuie prin râsul pe care-l provoacă, pe când demagogii, carieriştii, canaliile de azi n-au haz. In faţa lor, râsul se transformă în grimasă." (Octavian Paler în Vremea întrebărilor (2011) - http://autori.citatepedia.ro/Octavian+Paler)

Si as completa eu, viata noastra a simplilor cetateni a devenit un calvar pentru ca noi avem doar responsabilitati iar ei doar drepturi. Cel putin asa ni se semnalizeaza de la toate importantele structuri ale puterilor separate ale statului care, constitutional sunt ale poporului si pentru popor.
Sau nu?

Confruntat cu aceasta realitate, stau si ma gandesc ce mai pot face simplii cetateni, batjocoriti si ignorati de acest sistem. Scot din calcul pe cei care-si vand demnitatea si chiar viata pentru a rezista, chipurile junglei.
Unii, mai slabi, cedeaza si sporesc numarul cazurilor de suicid care, nu-i asa dau subiecte de "prima pagina" pentru "stirile despre viata". Altii ajung sa comita cele mai imprevizibile grozavii si sa umple "stabilimentele" intru corectie. Altii reusesc sa faca ce se sugera, deloc plastic in aceeasi guvernare de trista amintire, sa plece. 

Nu in ultimul rand unii raman pe pozitie si rezista, cu ajutorul Celui minimalizat de aceeasi "gasca de emanati ai democratiei originale romanesti".
Si cum ma consider unul care apartine acestei din urma categorii, nu pot incheia gandurile din aceasta perioada (17-20 iunie ac) fara a lasa si un motiv de incredere spre apararea drepturilor de care cei putini ne vaduvesc, pentru ca traim in democratie care (of bancul acela cat este de adevarat) e sus. Jos e batjocura.

"1. (Un psalm al lui Asaf.) Dumnezeu sta in adunarea lui Dumnezeu; El judeca in mijlocul dumnezeilor.

2. - "Pana cand veti judeca stramb si veti cauta la fata celor rai? - (Oprire)

3. Faceti dreptate celui slab si orfanului, dati dreptate nenorocitului si saracului,

4. scapati pe cel nevoias si lipsit, izbaviti-i din mana celor rai."

5. Dar ei nu vor sa stie de nimic, nu pricep nimic, ci umbla in intuneric; de aceea se clatina toate temeliile pamantului.

6. Eu am zis: "Sunteti dumnezei, toti sunteti fii ai Celui Preainalt."

7. Insa veti muri ca niste oameni, veti cadea ca un domnitor oarecare."

8. Scoala-Te, Dumnezeule, si judeca pamantul! Caci toate neamurile sunt ale Tale."
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/82/)


Cat despre democratia aia din DEX ...s-auzim numai de bine!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu