duminică, 19 iulie 2015

Meditare la o intrebare ...165

In aceasta perioada de pauza, au fost multe "spete" care s-ar fi putut constitui in subiecte de meditare. Interne si externe, cu impact mai mult sau mai putin puternic pentru viata fiecaruia dintre noi.

Nu m-am oprit la nici una dintre acestea pentru ca media si mediul virtual sunt pline de analizele facute de profesionisti.

Mie mi-a "focusat" atentia un serial interesant, de pe un canal de informare si
pe care-l urmaresc, atunci cand  am timp, "Bancherii". Iar din acesta, un cantec in care refrenul spunea, intre altele, cam asa (redau doar din memorie): "sunt cancerul societatii".
Si m-a mai determinat spre aceasta postare un serial indian, "Mica mireasa", pe care-l urmareste sotia si in care am gasit astazi o redare perfecta a starii si situatiei pe care o traverseaza lumea moderna si pe care o redau, parafrazat tot doar din memorie: "tineretul de astazi nu mai este ca noi. La noi era rusine in tot ce faceam si asta ne oprea sa facem rele, dar acum asa ceva nu mai exista".

Conturate de aceste doua "relevante", gandurile de astazi s-au oprit la un pasaj care mi se pare sugestiv pentru tot ce se intampla si ni se intampla. 
El poate fi o sursa spre alegerile noastre, indiferent de cand au ele loc, caci puncteaza, caracteristic, ceea ce ne trebuie ca societate si viitor: UN OM.
Redarea, prin copy-paste, este dupa o traducere mai noua din aceeasi Carte a Cartilor pe care, din pacate nu o folosim mereu, ci doar ... la "ocazii". 
Desi l-am mai folosit si cu alte ocazii, mi se pare foarte potrivit in actualul context de dispute si lupte "sterile", dupa cum spunea un celebru personaj de film romanesc (am subliniat "ideea" cu alt caracter, mai mare):


Un psalm al lui David
1 Doamne, cine poate sălăşlui în cortul Tău? Cine poate locui pe muntele Tău cel sfânt?
2 Cel ce umblă în integritate; cel ce face dreptate; cel ce spune adevărul din inimă
3 şi nu umblă cu bârfe; cel ce nu-i face rău prietenului său şi nu-l face de râs pe semenul său;
4 cel ce dispreţuieşte pe cel vrednic de dispreţ, dar cinsteşte pe cei ce se tem de Domnul; cel ce nu-şi ia vorba înapoi chiar dacă a jurat spre paguba lui;
5 cel ce nu-şi dă argintul cu dobândă şi nici nu acceptă daruri ca să-l nedreptăţească pe cel nevinovat.
Cel ce face aşa nu se va clătina niciodată! (
http://ro.bibleserver.com/text/NTR/Psalmi15)

Cum ar fi fost tara asta (si lumea) daca ar fi fost condusa de asemenea oameni cu frica de Dumnezeu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu