joi, 27 august 2015

Despre ... oportunitati

Nimic nu se compara cu provocarile.
Nu cele belicoase ci cele care dau oportunitati. Caci parca asa se spune, ca orice provocare a vietii inseamna o oportunitate.

Vad in aceste zile in stirile media cateva din provocarile mileniului trei si nu-mi dau seama ce oportunitati pot ele deschide.
Una dintre ele pare sa ne arate ce se poate intampla cu libertatea prost inteleasa iar cazul cu transmisia ororii de ieri, in direct cam pune pe ganduri. In ce priveste oportunitatile.
Alta priveste poate cea mai mare provocare, la care nu se astepta nimeni, cu siguranta. Un exod care, dupa umila mea parere va provoza un tsunami mai groaznic decat cel din Japonia. Iar masurile de prevenire sunt departe de a fi realizate. Ele nici nu au fost luate in calcul atunci cand ... zarurile au fost aruncate intru democratie si libertate, cu ani in urma.

In rest, numai si numai oportunitati, caci ce altceva pot insemna provocarile vietii pe care le primim, ca un soc in democratia noastra originala.

In fata lor, asteptand sa vad "rezolvarile" democratiei occidentale, care pare sa se resimta deja, vad cea mai mare oportunitate pe care o avem. 
Nu o spun eu ci Cartea Cartilor:

"1 Îmi voi ridica ochii spre munţi: de unde-mi va veni ajutorul?
2 Ajutorul meu vine de la Domnul, Care a făcut cerurile şi pământul.
3 El nu va lăsa să ţi se clatine piciorul, Păzitorul tău nu va dormita.
4 Iată că nu dormitează, nici nu doarme, Păzitorul lui Israel.
5 Domnul este păzitorul tău, Domnul este umbra ta pe mâna ta cea dreaptă.
6 Soarele nu te va bate în timpul zilei, nici luna – în timpul nopţii.
7 Domnul te va păzi de tot ce este rău; El îţi va păzi sufletul.
8 Domnul te va păzi la plecare şi la venire, de acum şi până în veac!"
(http://ro.bibleserver.com/text/NTR/Psalmi121)


O provocare si oportunitate spre ... intelepciune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu