luni, 26 septembrie 2016

Cand totul e ... tristete

Pentru ca am vazut ca politica mioritica se face, cel putin in aceasta ultima perioada, pe "feisbuc" (!) mi-am propus sa tac. Nu sunt politician si-mi permit.

Astazi, insa, dupa ce mi-am "facut temele" si am plecat spre serviciu (da, lucrez pentru a-mi completa golul facut in buget de onor un domn tehnocrat care a uitat ca traim, totusi in Romania unde, nu-i asa, aparentele inseala mai mult decat se crede - a se vedea un articol recent de pe un site care ne indeamna sa gândim ... romaneste când vrem sa cunoastem adevarul despre "a sluji") am auzit si eu, la radio, trista veste. S-a mai stins o stea, poate una dintre cele mai "virale" daca-mi aduc eu bine aminte, dupa cum urmaream, odata, un spectacol de "debut" in ale democratiei unde celebra trupa "Divertis" aducea in atentie o "dulce" butada transformata, ulterior intr-o tragedie care a schimbat lumea: "imperialist american, cadea-ti-ar bomba in ocean".

Si lumea s-a schimbat! Trist dar adevarat.
Nu doar prin plecarea "stelelor" ci, mai tragic, prin amestecarea nesanatoasa a nonvalorii in ceea ce ar trebui sa fie valoare.
Ioan Gyuri Pascu a prezentat starea aceasta, foarte plastic in multe compozitii. In memoria lui, amintesc astazi doar una:

"Atinge-ma, touch me, mai Vasile
Asa ca-n marile idile
Mangaie-mi parul ca la Hoollywood
Saruta-mi pistruii de pe chip
Ca lu' Meryl Streep

Dar mai termina, mai muiere
Cu chestii de-astea efemere
Tu nu vezi ca politica-i in tromba
Ca dragostele se sucomba

Tara arde
Babele se piaptana
Tara arde
Babele se piaptana

Hai mai Vasile, vino
Fii un fel de Al Pacino
Politist si mafiot
Da' misto de tot

Fii mai natural,
Ca Robert de Niro
Cum te porti

Dar mai lasa-ma Rafiro
Cu Pacino si de Niro
Tu nu vezi ca politica-i in tromba
Ca dragostele se sucomba

Tara ar
Babele se piaptana
Tara arde
Babele se piaptana

Tara arde
Babele se piaptana
Tara arde
Babele se piaptana

Hai, Vasile nu fi bou
You know that i want you so, Vasile
Faci atata garatie pentru o comparatie, zau
Hai iarta-ma si da pe sony, ca e Pavarotti, mama

Taci mai Rafiro, din gura
Ce-i tot dai despre cultura
Tu nu vezi ca politica-i in tromba
Ca dragostele se sucomba

Tara arde
Babele se piaptana
Tara arde
Babele se piaptana
Mai tata, mai! "

(http://www.versuri-si-creatii.ro/versuri/i/ioan-gyuri-pascu/tara-arde-babele-se-piaptana-.html
)

Da, sunt putin mai mult tulburat de tristetea pierderii valorilor dar nu disper. Pentru ca stiu ceea ce ne amintea cineva, plecat si el prea timpuriu dintre noi: sfarsitul nu-i aici!
Alaturarea celor doi mi se pare mai mult decat sugestiva. Cred.

"Cand necazuri te doboara
Si prieteni n-ai sa-i strigi
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Si ce slaveai in taina
E ca si cum nu-ti explici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici
Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Cand oprit la o rascruce
Drumul nu sti s-al prezici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Cand nu mai ai nici vise
Si nu sti cum sa te ridici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici
Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Cand s-aduna norii negri
Ploaia cade ca un brici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Mangaiere n-ai, nu vezi acum
Maini intinse de amici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici
Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Pomul vieti creste mandru
Unde spiritul e viu
Lumineaza iar salvarea
Cerul gol si cenusiu

Cand orasele-s in flacari
Musunoaie de furnici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Si cand cauti in zadar un om
Printr-atatea mii de venetici
Tine minte, sfarsitul nu-i aici
Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici

Nu-i aici, nu, nu-i aici, nu
Tine minte, sfarsitul nu-i aici."

(http://www.versuri.ro/versuri/lgfjh_pasarea-colibri-sfarsitul-nu-i-aici.html)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu