duminică, 23 octombrie 2016

Din ... cele scrise

A, nu de mine!
Aceste simple ganduri sunt, asa cum am mai spus si cu alta ocazie, o modalitate de a le lasa nepotilor mei cate ceva din experienta, mai placuta sau mai putin placuta, pe care am acumulat-o in aceasta lume si tara.

Cele scrise in diferitele postari pe care le-am gasit, astazi, pe internet m-au condus spre postarea de astazi. Din doua motive, pentru ca nu vreau sa intru in polemica si nici nu mi-am propus analize. Sunt altii destinati si pregatiti sa le faca. Daca le fac, cu adevarat. 

Primul motiv este unul care tine pur si simplu de fiecare dintre noi. L-am gasit tot prin paginile publicate, sub diferite aspecte. Totusi am selectat unul pe care-l redau prin copy-paste:

"Nu aduce nici o critică, nici măcar „constructivă”, semenului tău care luptă. Critica ta să se afirme prin faptă: fă mai mult și mai bine decât face el." (http://www.ratiudemocracycenter.org/new/)

Al doilea tine de ceva mai subiectiv. De istorie, traditie, conjunctura si, de ce nu, de mentalitate. Le-am gasit pe toate acestea, alaturi de multe altele, mult mai multe, intr-o incalceala de stiri si luari de pozitie care ne demonstreaza, fara nici un fel de dubiu, ca adevarul dintr-o zicere scrisa are aplicare deplina, exacta si perfecta in politicul mioritic al eternei si fascinantei noastre patrii: "DRUMUL SPRE IAD ESTE PAVAT CU INTENTII BUNE" (https://justwordsormaybenot.wordpress.com/despre-moi/drumul-spre-iad-e-pavat-cu-intentii-bune/).

Si cum nu mi-am propus sa analizez drumul pe care-l parcurgem, dar eu sunt convins ca nu mergem intr-o directie buna, mi-am propus sa impledtesc cele doua motive. Cu un rezultat mai mult decat socant. Redat printr-o alta scriere. Care ne va bantui inca vreun sfert de veac de acum inainte (daca nu se schimba, realmente ceva, poate chiar mai mult). Doar nu am crezut ca ceea ce "proorocea" Silviu Brucan, cu cei 20 de ani, avea vreo legatura cu democratia originala romaneasca si va tine. 
Iata, deci acea scriere (cu scuzele de rigoare daca am mai postat-o):

"Inghiţi-v-ar pământul, Gloabe! 
Ce-aţi legănat ţara pe dric.
Şi mi-aţi pus neamu-n patru labe,
Ajungă-v-ar blestemul biblic!
Pe cel ce-i încă bolşevic,
L-aş vinde-n lanţuri la tarabe.
Ei! Care ai nevoi de gloabe!
Să le-nhămaţi la cîte un dric?
Vreţi iar să ne târâm şoltîc?
Cu gândul şters şi priviri oarbe?
Orbecăind ca nişte zoabe?
Abia cerşind un firfiric?
Fire-aţi ai dracului de Gloabe!"
(http://www.amosnews.ro/blestemul-lui-ernest-maftei-2016-08-31)
In ceea ce ma priveste, pentru ca am lasat foarte multe nefacute, ma intorc la ceea ce pot spune, cu adevarat, ca ma ajuta:
"Un psalm al lui David
1 Domnul este păstorul meu: nu voi duce lipsă de nimic.
2 El mă culcă în păşuni verzi şi mă conduce la ape odihnitoare.
3 Îmi înviorează sufletul şi mă călăuzeşte pe cărări drepte, datorită Numelui Său.
4 Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de rău, căci Tu eşti cu mine, nuiaua şi toiagul Tău mă mângâie.
5 Tu-mi întinzi masa în faţa duşmanilor mei, îmi ungi capul cu untdelemn şi cupa mea este atât de plină.
6 Cu adevărat, fericirea şi îndurarea mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele şi voi locui în Casa Domnului cât vor dăinui zilele!"

(http://www.bibleserver.com/text/NTR/Psalmi23)

Pentru alte traduceri, de interes, sunt scrise toate cele necesare la aceeasi sursa. 
Trebuie doar cautate, daca se doreste si se vrea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu