vineri, 5 august 2016

Meditand la ... ONOARE

Pentru cei ce nu au ascultat-o, citit-o sau trait-o vreodata prin experimentare, dar mai ales pentru nepotii mei, care sunt mult prea mici pentru a intelege ca, din nefericire, postdecembrist si mai ales post-"revolutionar" (ca sa nu spun, daca-mi este permis "evolutionar") onoarea s-a transformat intr-o enorma OROARE, voi reda niste versuri si completarea lor, asa cum le-am auzit la un post de radio si gasit in mediul virtual. Nu comentez cine face completarea, este tot o chestiune de O... (a se completa cu ce crede fiecare).

Imboldul spre aceasta postare mi l-a dat o lamentabila prestantie din partea unui personaj care, de altfel, s-ar fi putut prezenta cu totul altfel in fata romanilor. Doar a fost unul dintre premierii de marca. Titrat si recunoscut chiar dinainte. Dar când traim intr-o societate lipsita de principii, ce pretentii poti avea?
Acea prestatie, de fapt abureala totala, m-a facut sa ma intreb: ei sunt "falitii" nostri? Si ma gândeam cat de slab de inger am fost si suntem, daca nu intelegem ca scopul societatii "democrate" in care traim acum, in secolul 21, indiferent cum in spunem, este (conform unor descifrari din celebrele "Panama Papers"): "BOGATII SA DEVINA TOT MAI BOGATI IAR SARACII SA SARACEASCA TOT MAI MULT" (parca asa am gasit prin anume devoalari de pe Internet. Daca gresesc, sa fiu scuzat). Iar exponentii capitalismului romanesc nu se deosebesc cu nimic de cei din "lumea libera". Si atunci, de unde atata ONOARE?

Poate din antamarea unor aspecte care tin de diferenta dintre generatii?
Am ramas, insa, si aici mai mult decat deceptionat de ceea ce gasesc pe anume site-uri vizavi de ceea ce inseamna "manipularea"  generatiei tinere.
Si stau si ma gândesc iarasi: ce si cum s-a intamplat cu "schimbarea de paradigma"? Caci doar recent, mai acum cativa ani, "generatia" tanara s-a mobilizat pentru un vot decesiv ca ulterior, aceeasi generatie sa ajunga sa huleasca ceea ce a votat. (chestie de interpretare, nu?). Ca sa nu mai vorbesc de decembrie 1989.

Dar ce s-o mai lungesc.
Mai bine redau, prin copy-paste, ceea ce este mai relevant decat aceste cateva rânduri de simplu cetatean care incearca, macar pentru cei dragi lui, asa cum am mai spus, sa lase unele gânduri care sa-i directioneze. Daca vor fi interesati de ele.
Atentie, insa, la comentariul de la titrare (redat bolduit si cu alt caracter)!:


"A disparut de mult se pare
Orice bun simt, gest sau buna purtare
Orice vis e sters din clasele primare
Sistemul da o mare eroare
Tara asta merge singura la vale
Cavalerii nu mai au nicio onoare
Fura organizat intr-o mare dezorganizare
Si asta e un mare semn de intrebare
E lumea a treia, cam aici ai nimerit
Scapa cine poate, restul s-au obisnuit
Debransati de la conditii de trait
Tinerii se intreaba cu ce dracu au gresit
Am intalnit si romani fericiti, doar pe afara
Am intalnit si romani pacaliti, cam o tara
Am intalnit si romani linistiti, prima oara
Dar e a nu stiu cata oara cand e o lipsa clara de…


Onoare, e
Ceva ce multa lume n-are, e
Toti se calca in picioare
Doar pentru atatea lucruri fara valoare
E vorba de onoare, e
Ceva ce multa lume n-are, e
Toti se calca in picioare
Doar pentru atatea lucruri fara valoare


Ne-au zis „inchideti ochii, asta e viitorul”
Si-am iesit in strada aproape tot poporul
Cand am castigat, am gaurit si tricolorul
Crezi ca am fi facut la fel daca am fi stiut adevarul?
E ca am inventat si avionul
Insa toate ne-au zburat din maini la fel ca patrimoniul
Toti romanii au sarbatorit in doliu
Nu au castigat o tara, doar un teritoriu
Ca fiecare trage pentru el, pentru cheltuieli
Pentru inca nu stiu cate primaveri
Si nu e nimic personal, dar n-a fost vreodata altfel
Noi nu ne-am ajutat, n-am invatat din greseli
Sa mor pentru tara? Zi-mi, de ce sa fac asta?
Cand tara asta moare inaintea mea
Si partea cea mai grea e ca o simte fiecare
Ca in continuare e o totala lipsa de…

Onoare, e
Ceva ce multa lume n-are, e
Toti se calca in picioare
Doar pentru atatea lucruri fara valoare
E vorba de onoare, e
Ceva ce multa lume n-are, e
Toti se calca in picioare
Doar pentru atatea lucruri fara valoare


Triunghiul Mortii:
Traim, domnule, intr-o lume fara onoare si fara limite morale. Cum as putea fi fericit? Poate dumneavoastra, oamenii politici, s-o duceti altfel. Vorbiti de clasa noastra politica, ei bine, ea confirma ca am ajuns o tara plina de secaturi. O tara minora, cazuta rusinos la examenul de capacitate in fata europei. Aici ne-au adus politicienii ordinari! Hotii, improvizati astazi in moralisti. Ministrii ce s-au vandut o viata-ntreaga. Parlamentari contrabandisti. Boala o avem in suflet, exista o epidemie infricosatoare de meningita morala, iar tara trebuia sa ajunga aici tarata pe marginea prapastiei de unii conducatori care sunt hoti la drumul mare.


Onoare, e
Ceva ce multa lume n-are, e
Toti se calca in picioare
Doar pentru atatea lucruri fara valoare
E vorba de onoare, e
Ceva ce multa lume n-are, e
Toti se calca in picioare
Doar pentru atatea lucruri fara valoare.

(Guess Who versuri Onoare
Melodia pasaj din filmul Triunghiul Mortii (1999) in regia lui Sergiu Nicolaescu - http://www.versuri.us/guess-who-onoare-versuri/)

Profund subiect de meditare, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu