miercuri, 10 august 2016

Un gand mai ... altfel

Rândurile care urmeaza s-au nascut dintr-un gand impartasit, de dimineata, cu fiul meu. Caci asa cum ne-am obisnuit, de dimineata ne impartasim gândurile. Mai mult sau mai putin importante. Pentru noi, pentru ai nostri sau pentru ... TARA. Astazi s-a nimerit sa fie un gand mai altfel, pentru tara si popor.

Discutia a plecat de la o "întreprindere", un film si niste fapte.
"Intreprinderea" si nu prea m-am bagat pana acum in a comenta actiunile institutiei din care am trecut in rezerva, se refera la intentia S.R.I. de a realiza un sistem complex si eficient de monitorizare (nu voi intra in polemicile, deja facute public, de atac la democratie).
Filmul este cel care s-a reluat recent, cu relevanta pentru "speta" si de impact, "Inamicul statului".
Faptele sunt cele relatate de multa vreme si care au condus, asa cum imi spunea si fiul meu, care a vizitat multe tari din UE, ajungând pana in capitala, la o adevarata "schimbare la fata". Caci imi povestea "plimbaretul" ca, fata de acum doi sau trei ani, in Occidentul pe care l-a vizitat recent, lumea este total schimbata. Este ingrijorata, foarte stresata, apasata, speriata.

Schimbarea de paradigma a fost expusa transant de unul dintre reprezentantii unui ONG cu activitate in domeniul apararii drepturilor omului (si-i redau ideea, din memorie): "dupa septembrie 2001 problemele legate de securitate si siguranta s-au schimbat radical" (iertare pentru inexactitate).

Luindu-le la rand pe toate acestea am analizat asa, ca simplii cetateni intentia S.R.I. de a folosi fonduri europene pentru punerea la punct a unui sistem complex de culegere a informatiilor, mai precis de a monitoriza posibilii vectori care prezinta risc concret pentru siguranta si securitatea noastra.

Si cum, pana acum nu am vazut decat pozitii contra, eu mi-am exprimat punctul PRO.

Adica nu ma afecteaza cu nimic faptul ca-mi sunt urmarite discutiile private, inclusiv prin citirea acestor rânduri, atata timp cat nu am nimic de ascuns si nu am in intentie sa procedez impotriva legilor tarii noastre.
Daca inaltii nostri demnitari si tot felul de "luptatori" pentru libertate si dreptate au probleme de acest gen, e treaba lor. Sa binevoiasca sa se retraga din functii, sa nu-si mai intemeieze afacerile pe spinarea noastra, a statului si sa se mai sature de amante si ibovnice care tin tabloidele in viata.

CACI:

Intre a-l proteja pe unul sau altul, prin blocarea unor inlesniri la o interventie rapida, eficienta si profesionista din partea institutiilor statului, in ceea ce se interpreteaza, uneori gresit, ca reprezinta "drepturile omului" si apararea dreptului faniliei mele la viata si siguranta impotriva oricaror actiuni de tipul celor din "speta", eu aleg ultima varianta.

Caci, iarasi, stau si ma intreb: in Franta, când s-a stiut cine este teroristul, cel cu camionul, cum de s-a permis o asa de mare eroare soldata cu atatea victime nevinovate. Si este doar un singur exemplu.

Caci, din nou, ma intreb: chiar suntem atat de "ocoliti" si "ocrotiti" pentru a crede ca noua nu ni se poate intampla nimic?
Caci "schimbarea de paradigma" in domeniul securitatii poate fi si mai schimbata daca, asa cum s-a vehiculat prin media, anume schimbari strategice ne vor face sa fim "gazde" pentru obiective care sunt, cu siguranta, tinte pentru structurile pe care S.R.I. si nu numai le au in atentie.

Iar daca, Doamne fereste, mie si familiei mele mi se poate intampla ca "fatidicul" sa produca traume de genul atentatelor care devin, asa cum se spunea pe un post, ceva comun, la ce bune libertatea si democratia?

De aceea mi-am expus punctul PRO de vedere.

In subsidiar, desi ar putea fi alte interpretari, care nu ma supara, vreau sa-i asigur pe toti cei care au curiozitatea sa teaca pe aici, prin "Gândurile unui simplu cetatean" ca raman constant idealurilor mele, redate acum si prin urmatorul pasaj:
"15. Si daca nu gasiti cu cale sa slujiti Domnului, alegeti astazi cui vreti sa slujiti: sau dumnezeilor carora le slujeau parintii vostri dincolo de Rau, sau dumnezeilor amoritilor in a caror tara locuiti. Cat despre mine, eu si casa mea vom sluji Domnului."
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/iosua/24/15)

Iar carcotasilor, ca sa nu uite ca, totusi, sunt si pentru libertate si democratie, le las o monstra din incredintarea care urmeaza pasajului de mai sus:

"Aveti reminiscente sau nu aveti idei                                         
De construiti autostrăzi printre noi cioplite,               
Asimilati gogosi muiate-n clei                        
Si v-ametiti cu ploaia din cuvinte

Se trambitează vesti senzationale
Din timp am rupt fila cu 2000
E secolul colonizării lunii
Si-al vinului din lemne si cutii

Refren: x2
   Potop de-ar fi, de s-ar crapa cuptorul
   De-ar fi să nu am apa la chiuveta
   De ar renaste Atlantida în Pacific
   Lasati-ma sa merg pe bicicleta

Se termină petrolul si gazul natural
S-au inmultit si petele din soare
Un oarecare s-a sinucis mancand mortar
Reeditand balada lui Manole - din eroare

Acum si in vecie, vreau sa raman civil,
Cand altii vor racheta, eu vreau pe bicicleta,
Dezamorsand al mortii, prea raspandit fitil,
Sa pedalez in voie pe planeta.

Refren x3"


(Gil Ioniță – Lasati-ma sa merg pe bicicleta - http://www.tabulaturi.ro/acorduri.php?tab_id=4705)

Ramane, normal, acea intrebare din filmul amintit: CINE-I MONITORIZEAZA PE CEI CARE MONITORIZEAZA?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu