joi, 1 august 2019

Daca am invata....

Am luat nu la intamplare, ci cu trimitere, definitia unui termen des uzitat zilele acestea desi inca neimplicat total. O definitie veche care, aparent, nu prezinta mare importanta. Citind, insa, in context textul evidentiat prin al caracter de redare, Times, m-am intrebat ce ar insemna termenul respectiv, implementat corect in democratia originala romaneasca in care politica se face pe Facebook, investigatiile la televizor, odihna in Parlament iar sforariile cam peste tot unde puterile separate ale statului au sau nu cotloane cu "Accesul interzis". Mai ales in ultima lui parte, bolduita si redata italic pentru relevanta.

Dar iata definitia:

"PROFESIONÍST, -Ă, profesioniști, -ste, s. m. și f. Persoană care exercită o profesiune; (în opoziție cu amator și diletant) care exercită permanent un meșteșug, o artă, un sport pe baza unei pregătiri profesionale. Liber-profesionist v. liber. ◊ (Adjectival) Sîntem de asemenea de acord că n-avem încă critici profesioniști, meseriași în sensul superior al cuvîntului, cari să-și facă din critică scopul și ocupația vieții lor întregi. GHEREA, ST. CR. III 146. sursa: DLRLC (1955-1957)" - https://dexonline.ro/definitie/profesionist

Si gandul m-a dus spre multele surse de inspiratie spre invatare si calauzire pe care, daca le-am fi inteles postdecembrist, probabil ca altfel ar fi aratat "eterna si fascinanta" noastra Romanie!
Cum nu mi-am propus, astazi si aici, sa fac critica sau polemica pe o tema data, dar si pentru ca ar trebui sa intelegem, chiar si in ceasul al doisprezecelea, ca nu tot ce zboara se numeste avion, voi incheia scurta mea postare cu un singur exemplu in context, de fapt o trimitere spre studiu, invatare si nu numai.
Paranteza: nu pentru ca nu as fi de acord cu o parere vizavi de un posibil ministru de interne care, numit, ar revolutiona MAI-ul am incercat o scurta digresiune in cotidianul mioritic. Personalitatea evidentiata este, intr-adevar, o solutie. Doar ca singura, aceasta solutie nu are nici o sansa in schimbarea care se doreste. Au incercat-o si altii si au suportat consecintele "lantului slabiciunilor" care nu se lasa atat de usor "demontat". Nu fac nici o referire!
Deci, ca incheiere, recomand tuturor curiosilor si interesatilor sa revada, nu doar ca divertisment, un film din 1981 bazat pe romanul premiat "Moartea unui animal cu piele subtire". Sunt destule de invatat...si cu bune si cu rele.
Daca am invata...!!!???!!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu