vineri, 8 noiembrie 2019

Si totusi, alea au fost aruncate ?!?!

Citatul celebru, "Alea iacta est", pe care l-am folosit si cu alta ocazie pentru a marca anumite aspecte ale specificului mioritic, m-a imboldit si astazi. Si cum este ultima zi de campanie electoral si nu vreau sa tulbur linistea dinaintea furtunii, mioritice desigur, m-am gandit sa las cateva ganduri, acum si aici pentru ca...

Mai intai ca, glumind si facand o traducere sui-generis, "alea" pot insemna o sumedenie de lucruri. De la fapte marunte, cum ar fi cumparaturile sau aprovizionarea tehnico-materiala la chestii "mai superioare" (atentie, carcotasi, am pus intre ghilimele ad-hoc), cum ar fi principiile.
Analizand doar cele doua elemente, ma gandesc ca vom avea surprize mult mai mari decat recenta declaratie a guvernatorului BNR care spunea (redau din memorie) ca nu prea ne paste criza, cum se vehiculeaza pe anume coridoare ale puterii. Si ca aruncand principiile specifice unei societati normale, in mocirla mioriticului glod, vom avea surpriza sa descoperim ca ramanem fara repere, asa cum am ramas fara punctele cardinale de pe busolele flotei disparute, fara padurile pe care distribuitorii de medalii si le protejeaza la ei acasa, fara multe altele, adica in fundul gol.
Bineinteles, cei care descind din masini bine garnisite cu sisteme de protejare a specificului functiei nu vor avea de suferit pentru ca, nu-i asa, "democratia e sus, jos e..."! Vezi, deci, "Carmacii"!

Apoi pentru ca, urmarind aseara o "intrecere" electorala "in trei", am ramas surprins neplacut de doua prestatii, din stanga si din dreapta, nu politic ci ca asezare in fata camerelor si moderatorului, despre care mi-am mai spus parerea si in alte locuri. Interesant este ca cel "de sau din" centru mi s-a parut cel mai pregatit si elocvent, atata timp cat nu si-a pus Eu-l in evidenta (daca a facut-o, pana am ajuns eu la redarea respecivei emisiuni, imi cer iertare) si a stiut sa marseze, sau sa fenteze, anumitele intrebari-capcana ale moderatorului dar si interventiile contracandidatilor.
Dar nu asta ma intereseaza, pana la urma!

Ma intereseaza situatia in sine, despre care media a facut referiri mai mult sau mai putin luate in considerare, dezbaterea electorala in fata natiunii!
Desigur, echipele care manageriaza campania fiecarul candidat si-au facut treaba, au realizat ceea ce era de realizat si, intrand in ziua dinaintea deschiderii urnelor, isi pot freca multumite mainile. Ramane, totusi, intrebarea: de ce s-a refuzat o dezbatere?

Or fi motive de ordin organizatoric? Caci tocmai ce s-a schimbat guvernul si in degringolada produsa nu se mai stie care butoane trebuie actionate!

Or fi motive financiare? Atat de mult s-a furat, ca nu au fost gasite surse de finantare a unei asemenea intreprinderi!

Or fi motive ideologice? O dreapta super-reprezentata ar fi nascut contradictii in interiorul ei, intr-o confruntare cu o stanga simpla si "inferioara" numeric!

Or fi existand ele si alte motive dar eu cred ca, pur si simplu, s-a marsat pe ideea smechereasca, intr-o exprimare acceptabila, ca "alea iacta est!"? Si nu ca "zarurile au fost aruncate" ci alea, ultimele despre care vorbeam anterior mai sus, au fost aruncate. Si nu intereseaza pe nimeni!

Ce si-au zis reprezentantii "guvernului meu", acum sustinatori in "partidul meu": si asa candidatul nostru este pe primul loc in sondaje si asa contracandidatii de dreapta au ca scop invingerea stangii din turul intai. Hai sa-i lasam pe astia sa se balacareasca, pardon sa se concureze, intr-o campanie anonima si anosta, ca noi tot pe primul loc vom iesi. Si pentru turul doi vom oferi, normal, spectacolul mult dorit, stiind cu cine urmeaza sa concureze "castigatorul de pe acum". Caci "zarurile sunt aruncate", nu?

Gandind la acest joc si facand abstractie de toate teoriile conspirationiste care se vehiculeaza, o intrebare ma "bantuie": dar daca...? Caci, nu-i asa, chiar toate alea au fost aruncate?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu