vineri, 1 aprilie 2016

Despre ... noroi si STELE

Intre modul in care se "prelucreaza" alimentele pentru a aduce profit cat mai mare ... profitorilor (capitalistilor cu fata umana?) si o condamnare de rasunet despre care am aflat astazi, prin Facebook (ce pericol social se poate identifica intr-o batrana de 72 de ani! comparativ cu "maestrii" Microsoft), m-am gandit cum ne sta noua, celor care ar trebui sa punem in practica minunata predictie "Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie!" intr-o postura pe care, cu siguranta, nici un inaintas vizionar roman nu si-a inchipuit-o sau dorit-o.

Ce postura?
Raspunsul se afla intre versurile unui cantec patriotic pe care-l invata toti copiii si un banc des utilizat postdecembrist. "Tara mea" vs "Poezie din lirica canadiana". (cine vrea sa caute gaseste pe net cele doua texte-subiect).

Meditând atat la versuri cat si la banc, m-am oprit din alte speculatii si mi-am adus aminte cat de aproape de adevar era descrisa speta intr-un cantec de Cenaclu de acum cativa zeci de ani. Versurile lui le voi reda, pentru ca sunt de mare actualitate si mai mult decat relevante:

"Versuri Mircea Vintila - Pamantul deocamdata
http://Versuri.ro/w/mkkif

[Versuri de Adrian Paunescu]

Timpul vieţii ni-i scurt
Hai sa-l facem curat
Trăiesc unii din furt
Alţi doar din ce au dat
Sunt săraci şi bogaţi
Laşii scuipă pe bravi
Voi ce-n lună zburaţi
Pân' la cer va urcaţi
Pe spinări de noi sclavi.

REFREN
Pe pământ avem de toate
Şi mai bune si mai rele,
bune - rele
Şi-nchisori si libertate
Şi a putea, şi nu se poate
Şi noroi şi stele

Voi ce-n lună plecaţi
Cu ale noastre izbânzi
Nu uitaţi c-aveţi fraţi
Pe planetă flamanzi
Pâinea lor o mâncaţi
Printre stele zburând
Voi degeaba zburaţi
Când cei subdezvoltaţi
Se târăsc pe pământ

REFREN
Pe pământ avem de toate
Şi mai bune si mai rele,
bune - rele
Şi-nchisori si libertate
Şi a putea, şi nu se poate
Şi noroi si stele.

Lumea-i plina de răni
Şi de doctori docenţi
Şi de măşti şi de vămi
Şi de mari inocenţi.
Findcă naşteţi copii
Apăraţi-i luptând
Doborâţi monştrii vii,
Ce d-un veac de vecii
Dolii pun pe pământ.

REFREN
Pe pământ avem de toate
Şi mai bune si mai rele,
bune - rele
Şi-nchisori si libertate
Şi a putea, şi nu se poate
Şi noroi şi stele

Între cei care trag
Şi acei ce sunt traşi,
Nu e loc de vre-un steag,
E o groapa de paşi.
Între ei sunt sudaţi,
Cu un strâmb ideal
Cum sunt bine legaţi
Condamnatul de laţ
Şi biciuşca de cal.

REFREN
Pe pământ avem de toate
Şi mai bune si mai rele,
bune - rele
Şi-nchisori si libertate
Şi a putea, şi nu se poate
Şi noroi şi stele

Fii ai muncii aveţi
Năduşeala pe piept
Cum stă nurca de preţ
Pe-a madamelor piept.
Unii iau alţii fac,
Unii dorm alţii sunt
Între înger si drac,
Trage omul sărac
Înhămat la pământ.

REFREN
Pe pământ avem de toate
Şi mai bune şi mai rele
bune - rele
Şi-nchisori şi libertate
Şi a putea şi nu se poate
Şi ruina şi cetate,
Genii mari şi frunţi tembele,
Vânt ce sta şi vânt ce bate,
Şi martiri dar şi lichele,
Nedreptate şi dreptate
Si a putea şi nu se poate
Şi noroi şi stele."


Cat despre tara, vreau sa las alte randuri relevante spre meditatie. Nu pentru altceva decat pentru ceea ce spune ultimul vers:

"Zi de zi în fiecare clipă,
Eu primesc puteri şi har de sus
Să înving mereu orice ispită,
Fiind condus de-al meu iubit Isus.

El, ce-ntrece orice bunătate,
Îmi dă zilnic tot ce e mai bun.
Sunt convins că Domnul ştie toate;
Lui mă-nchin şi mă supun.


Zi de zi El însuşi mă-nsoţeşte,
Paşi-mi poartă în chip minunat.
Şi-astfel orice rău ce-asupra-mi vine
Spre-al meu bine va fi preschimbat.

Dumnezeul Cel Atotputernic
Mă păzeşte cu sfânt braţul Său,
Mă-ncred în Cuvântul Său cel veşnic
Şi-L urmez voios mereu.


Mă ajută-n orice încercare
Să mă-ncred ferm în Cuvântul Tău,
Ca să nu pierd dulcea mângâiere
Ce-o primesc mereu la sânul Tău.

Mă ajută ca orice durere
S-o primesc ca şi din mâna Ta,
Ceas cu ceas, purtat de-a Ta putere
Pân-ajung în Ţara mea
. "


Caci daca s-ar gandi si ar actionacu totii la si spre aceasta TARA, cu siguranta nu ar mai fi noroi ci doar STELE.

Zic si eu.


PS: nici o legatura cu 1 aprilie.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu