sâmbătă, 30 aprilie 2016

Spre ... incredere

Stiu, momentul nu este prielnic unei asemenea postari. Si totusi ............

Foiletând paginile care ma intereseaza, am gasit ceva care mi s-a parut extrem de incitant in contextul politicului mioritic si democratiei noastre originale, nu doar prin moto-ul prezentat ci prin intreg textul. Spunea moto-ul respectiv (orice asemanare cu realitatea nu este deloc intamplatoare):

„Iuliu Maniu şi Ion Mihalache au fost întruchipări ale cinstei desăvârşite şi, într-o lume politică în care formula lui Balzac din Vautrin («Viaţa e ca o bucatărie; miroase urât şi, ca să mănânci bine, trebuie să te murdăreşti pe mâini», dar, din nefericire, la noi, şi pe manşete) era lege, cei doi au rămas ca două piscuri acoperite veşnic de albul imaculat al zăpezii”. (Florin Constantiniu) (http://www.historia.ro/exclusiv_web/portret/articol/iuliu-maniu-morala-politica).
Evidentierea din citat imi apartine.

Iar materialul, in totul lui, are destule repere care merita nu doar citite.

Si pentru ca suntem intr-o perioada deosebita, când meditam mai mult si ne gândim (daca ne gândim) la problemele spirituale, cred ca încrederea ar trebui sa fie cea care ne capaciteaza preocuparile si, de ce nu, intraga zbatere spre ceea ce noi nu stim ce este sau va fi, ziua de maine.

Iar spre incredere, am iarasi un pasaj din aceeasi Carte a Cartilor unde ni se prezinta o adevarata fata a lucrurilor (daca vrem s-o intelegem, chiar daca altii sunt de alta parere):

1. (O cântare a lui David.) Domnul este păstorul meu: nu voi duce lipsă de nimic.
2. El mă paşte în păşuni verzi şi mă duce la ape de odihnă;
3. îmi înviorează sufletul şi mă povăţuieşte pe cărări drepte, din pricina Numelui Său.
4. Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de niciun rău, căci Tu eşti cu mine. Toiagul şi nuiaua Ta mă mângâie.
5. Tu îmi întinzi masa în faţa potrivnicilor mei; îmi ungi capul cu untdelemn, şi paharul meu este plin de dă peste el.
6. Da, fericirea şi îndurarea mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele, şi voi locui în Casa Domnului până la sfârşitul zilelor mele. (http://www.ebible.ro/biblia/romana-diacritice/cornilescu/psalmi/23/)

Sarbatori cu liniste, pace si binecuvantare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu