miercuri, 11 octombrie 2017

Deceptii cotidiene?

"Le le le le lele"
Asa-mi suna mobilul, ca l-am pus pe celebra "Vara la tara" a lui G. Toparceanu in interpretarea memorabila a lui M. Baniciu. Cum, poate, nu toata poezia pare a fi de actualitate, cu toate ca este, m-am oprit la finalul care spune:

"Mie dati-mi altceva!

Dati-mi, dati-mi strada-ngusta
Unde gusta
Omul viata mai din plin
Cu trasuri, femei cochete
Si cu fete
Incaltate cel putin!"

S-a itit un gand din aceasta ultima parte, un gand porrnit si de lecturarea mai multor postari care, in esenta, pot parea corecte: de unde atatea deceptii cotidiene?

Caci, luind-o sistematic si conform "rozei vanturilor", de la Nord la Sud si de la Est la Vest, indiferent de culoare politica si de putere separata a statului, ca sa nu mai vorbesc de societatea civila, peste tot dam numai de deceptii.

Ai mari sunt deceptionati de marirea pe care o doreau si mai mare, ai mici viceversa. Bogatii de afacerile care-i macina si-i imbolnavesc mai ales cand intra in contact (adica contradictie) cu legea, saracii de minciunile care-i saracesc si mai mult. Guvernantii de cuiele pe care si le-au bagat in talpa prin legile votate cand erau in opozitie si care acum ii impiedica la golanelile previzionate, guvernatii de votul dat (ne dat, ca-i mai bine acasa) din prostie. Adulgtii de viata si iluziile pierdute aiurea, cei mici de lipsa unor perspective pentru o alta viata s.a.m.d.

Si as putea continua, asa, mai departe caci peisajul cotidianului mioritic este plin de spete, exemple si fenomene care completeaza, perfect, tabloul pentru care, cu siguranta, nu au vrut sa se jertfeasca cei care, in decembrie 1989, au cazut pentru a cadea comunismul.

De aceea mi se pare relevanta aceasta ultima parte a celebrului hit: MIE DATI-MI ALTCEVA!

Dati-mi ... si as putea insirui, in ordine alfabetica, toate idealurile pentru care s-a nascut REVOLUTIA din acel decembrie insangerat, ulterior deturnata, sau poate principiile pe care le-au aparat, pana la moarte, adevaratii luptatori pentru democratie pe care, din pacate, nu i-am luat in considerare la timpul lor sau macar ...

Dar ma opresc!
Pentru ca deceptionanta este si societatea occidentala care ne-a fost prezentata ca "lapte si miere" si care ne-a adus si ne-a dus, din pacate, undeva la coada Europei.
Prin cei care, alesi fiind, ar fi trebuit sa fie si OAMENI DE CALITATE. Cel putin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu