marți, 2 iulie 2019

Un alt ceva!

Cum in ultima perioada am cam lipsit astazi, dupa multe ezitari, m-am hotarat sa revin cu un gand. Pentru ca nu mi-au lipsit gandurile.

Iar gandul, un alt ceva, este legat de un exemplu dat cu peste un secol in urma, intr-o poezie pe care nu prea am gasit-o, in mediul online, ca referinta. Nu stiu de ce. Poate gasesc raspuns vizitatorii mei!

Iat-o, asa cum am gasit-o pe https://ro.wikisource.org/wiki/Unor_critici, fara alte comentarii ci doar o evidentiere:

"Unor critici

Voi, ce cătați defecte în scrierile mele
Și intonați fanfare când constatați în ele
Greșeli, imagini slabe, cuvinte ce vă par
Lipsite de-armonie, erori chiar de tipar,
Voi, care vă dați truda de-a șterge de pe lume
Tot lucrul de o viață întreagă ș-al meu nume,
De ce atâta râvnă ș-atâtea opintiri
Ca să aflați în mine a voastre însușiri?

Poetul care cântă natura-n înflorire,
Simțirea omenească, a Patriei mărire,
Chiar slab să-i fie glasul, e demn de-a fi hulit
Când altul vine-n urmă-i cu glas mai nimerit?
Și oare se cuvine, și oare-i cu dreptate
De a schimba în crime a sale mici păcate?...
O! critici buni de fașă, poeți în șapte luni,
Vulturul nu se mișcă de-un țipăt de lăstuni.

Oricare păsărică își are ciripirea,
Ce-n treacăt pe-astă lume încântă auzirea,
Nălțând un imn la ceruri prin alte imnuri mii
Ș-adăugând o notă l-a lumii armonii.
Am scris eu multe versuri și poate chiar prea multe,
Dar n-am cerut la nime cu drag să le asculte,
Nici mi-a trecut prin minte trufaș ca să pășesc
În fruntea tuturora ce-ntruna versuiesc.

E unul care cântă mai dulce decât mine?
Cu-atât mai bine țării, și lui cu-atât mai bine.
Apuce înainte ș-ajungă cât de sus.
La răsăritu-i falnic se-nchină-al meu apus.
Iar voi, care asupră-mi săgeți tocite trageți,

Cântați, dacă se poate, fiți buni și nu mai rageți!
Mircești 1888"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu