miercuri, 20 februarie 2013

Ganduri despre ... OSCAR-ul romanesc

IACTA ALEA EST!
Sau "alea iacta est", cum am fost invatat in timpul liceului cu o formula eronata, a carei traducere in limbaj de "gasca" ar fi: ALEA AU FOST ARUNCATE.

Tocmai la alea care au fost aruncate am meditat in timpul turei de ieri, dupa ce am vizionat cateva franturi din talk schow-urile politice deja anoste, mincinoase, manipulatoare si tendentioase si am ascultat reportajele, din  toata media, dedicate succesului obtinut la Festivalul International de Film de la Berlin.

Parcurgand, ca o rememorare, cei peste DOUAZECI DE ANI de democratie "original mioritica" nu am putut sa nu-mi amintesc "MARILE REALIZARI ALE LIBERTATII NOASTRE" care, tragic, au marcat evolutia noastra ca tara si popor, confirmand zicala dupa care CUM ITI ASTERNI, ASA VEI DORMI.

Mi-am amintit de vina reprezentantilor "partidelor istorice" care, pentru ca "nu au mancat salam cu soia si nu au suferit cu noi in timpurile de trista amintire" NU AVEAU VOIE (si nici nu au fost lasati) SA NE INVETE ADEVARUL DESPRE LIBERTATE, DEMOCRATIE, LUMEA LIBERA.
Mi-am amintit de puternica forta muncitoreasca care (sic!) a facut curatenie in Bucuresti dupa principiul NOI MUNCIM, NU GANDIM !
Mi-am mai amintit ca Romania, in perioada anilor '90 nu avea prieteni "decat Marea Neagra si nici aceea nu se stie cat de prietena ne e" (cum se exprima, plastic, un fost mare sef). 

Si mi-am mai amintit de goana dupa imbogatire a multor sefi din diferitele structuri BUGETARE ale puterii si a apropiatilor, acolitilor si lacheilor lor, de modul in care au fost incheiate contractele cele mai dezastroase pentru economia noastra, dar foarte benefice pentru buzunarele unora dintre cei care au semnat si acum sunt "marii mahari si "profesori"" ai privatizarii romanesti, de delasarea in aflarea adevarului despre evenimentele din decembrie 1989 si, nu in ultimul rand, despre modul in care un intreg popor a fost manipulat in a-si renega trecutul care, indiscutabil, era legat de Monarhia Constitutionala si de Majestatea Sa, Regele Mihai.

De aceea nu am fost surprins astazi cand, deschizand televizorul si rasfoind presa on-line, aflu ca "Mechel a vândut pentru 52 euro activele a 4 combinate din Romania cu 5000 de muncitori", "România în top 10 mondial al țărilor cu cei mai scumpi carburanți", "C.P.Tariceanu il devanseaza, in sondajele PNL, pe presedintele Crin Antonescu", "Ponta l-a demis pe Preda. Secretarul de stat, Valentin Preda, ridicat de DNA din fața din MT" samd celelalte stiri cu toate atrocitatile, balbaielile si inconsecventele care ne urmaresc pasii spre "mai bine".

Toate acestea, trecute prin filtrul a ceea ce ni s-a intamplat in ultima perioada si a declaratiei surprinse pe canalul cel mai apropiat de Cotroceni unde presedintele, fiind intrebat daca va reveni in PDL, a raspuns ca nu dar, a acontinuat el (redau din memorie) "AM SPUS SI CA VOI DEMISIONA IN CINCI MINUTE ...ASA CA ... a continuat razand), mi-au demonstrat ca, intr-adevar, ALEA AU FOST ARUNCATE.
Adica CARACTERUL, MORALITATEA, SERIOZITATEA si oricare ALTE PRINCIPII  care tin de O PERSONALITATE ONESTA, DE BUNA CREDINTA SI INTERESATA DE PROGRESUL POPORULUI si care ar trebui sa caracterizeze TOATE ELEMENTELE CONSTITUTIVE ALE PUTERILOR STATULUI.

Acesta fiind tabloul cu care ne afisam in lume, URSUL DE AUR obtinut recent mi se pare un nimic fata de OSCARUL pe care-l merita intreaga noastra clasa diriguitoare, care regizeaza marea productie de actualitate O TRAGEDIE ROMANEASCA.

Caci, din pacate, nimeni DIN DECIDENTII ACTUALI nu doreste sa recupereze, sa revigoreze si sa implementeze DIN ALEA CARE AU FOST ARUNCATE.

Iar cine ar dori, nu este luat in calcul. Pentru ca nu e Cezar.
Chiar daca, in dcembrie 1989, ZARURILE AU FOST ARUNCATE.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu