marți, 12 februarie 2013

O recomandare


     Am mai văzut următoarea înţelepciune sub soare şi mi s-a părut mare.
     Era o mică cetate, cu puţini oameni în ea; şi a venit asupra ei un împărat puternic, a împresurat-o şi a ridicat mari întărituri împotriva ei. În ea se afla un om sărac, dar înţelept, care a scăpat cetatea cu înţelepciunea lui. Şi nimeni nu se gândise la omul acela sărac.
    Atunci am zis: „Mai bună este înţelepciunea decât tăria!” Totuşi înţelepciunea săracului este dispreţuită, şi nimeni nu-l ascultă.
    Cuvintele înţelepţilor, ascultate în linişte, sunt mai de preţ decât strigătele unuia care stăpâneşte între nebuni.
    Înţelepciunea este mai de preţ decât sculele de război; dar un singur păcătos nimiceşte mult bine."

Cu incalceala stirilor media din ultima perioada si comentariile evenimentelor de "senzatie" care le-au urmat, cu bulibaseala politica interna generata de marile "dezvaluiri" ANI &co, cu scandalul "greilor" fotbalului romanesc si cu multele inabilitati de coabitare civilizata ieri, pe banderola unei televiziuni am citit un anunt: "Un oligarh RUS pune mâna pe resursele României. Guvernul de la Bucureşti i-a dat undă verde".

Stirea, in sine, nu m-a uimit. Saraca noastra "tara bogata" e normal sa fie exploatata de oameni "cu cap" care, din pacate, se pare ca nu se gasesc aici.

Ce m-a nedumerit, asa cum m-au nedumerit si multele comentarii legate de retragerea Papei, este inexplicabila inabilitate a oricarui guvern de a gasi modalitati "romanesti" de a exploata ceea ce ne-a dat Dumnezeu. Cum este posibil ca, avand atatia milionari si miliardari, de 23 de ani sa lasam ca toate "binecuvantarile" naturale pe care le-am pastrat de sute de ani, sa zboare spre "alte zari de soare pline" ?

Si m-am intors la o mai veche sursa de inspiratie, Sfanta Scriptura, de unde am copiat pasajul de la inceput.

Am gasit aici multe raspunsuri la intrebarile cotidiene cu care ne confruntam, atat ca simpli cetateni cat si ca "beneficiari" ai impotentei politice, sociale etc. cu care ne-au "oblojit" "alesii si numitii" nostri. Iar cel mai cutremurator raspuns se afla  in ultima fraza pe care, de altfel, am si subliniat-o. Cu cele doua semnificabile conotatii.

Probabil ca INTELEPCIUNEA , sau mai degraba lipsa ei, este sursa tuturor necazurilor noastre. 

Cu cateva zile in urma, premierul se arata neputincios in a rezolva problema spinoasa a infrastructurii si, spunea el (redau din memorie) ca ar da orice daca cineva i-ar spune de unde sa gaseasca resurse pentru construirea unei autostrazi Est-Vest. Ma gandeam atunci la inexplicabila ignorare a resurselor financiare orientale, de tipul celor chinezesti, care sunt disponibile pentru investitii in Vest.

Dar mi-am dat seama ca si aici este un "clenci". De peste DOUAZECI de ani, orice intreprindere de acest fel trebuie sa produca si niste transformari. Pecuniare. Dar nu pentru tot poporul ci pentru cine semneaza si aproba. Din aceasta cauza, nimic din ce este bun pentru popor nu se poate IMPLEMENTA si nu poate dura.

Si nici nu se pot implini promisiunile electorale, nu se pot repara ilegalitatile facute, nu putem prospera.

La aceste ganduri am ajuns astazi, recitind acel capitol intitulat "ECLESIATUL".
Recomandat pentru toti cei care au nevoie de INTELEPCIUNE.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu