sâmbătă, 7 februarie 2015

Despre ... schimbare

„Cum este posibil ca unii oameni să fie atât de atraşi de putere, încât atunci când rămân fără ea, li se prăbuşeşte tot universul? ”— Vaclav Havel

Incep postarea de astazi cu un citat dintr-un lider incontestabil care, desi trecut in nefiinta prematur, ar putea da lectii tuturor politicienilor nostri mioritici, de toate culorile si marimile, mai mult sau mai putin autointitulati anticomunisti. Si nu numai.  Ce m-a atras la acest citat este relevanta lui in contextul cotidianului romanesc, plin de actiuni si reactiuni, dezvaluiri si amenintari dar si de taceri inexplicabile.

Acum, ca o paranteza, trebuie sa recunosc ca nu sunt "ancorat" in toate dezbaterile media pentru ca, asa cum am mai afirmat si inainte, ma intereseaza mai mult snooker-ul care, prin Mastersul German, m-a facut sa uit, putin, ca "traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul".

Dar cum "rasfoiesc" zilnic facebook-ul, am gasit cateva informatii interesante dintre care le amintesc doar pe cele despre: 
"chestiunea" legata de modul in care s-a "ratat", voit si directionat, problema revenirii la Monarhie (dar oare de ce asa de tarziu se ridica valul de pe un lucru care ar fi trebuit clarificat cu mult timp in urma?) si, in context, o declaratie despre cel care "ne-a lasat in mana rusilor"; 

interminabila "speta" a cercetarilor (si aici trebuie sa redau o gluma faina, gasita intr-o revista de divertisment "Pastile antistres", revista de integrame si jocuri":
"- Un singur lucru mergea bine in tara asta si pe acela incearca Iohannis sa-l strice.
 - Care ?
 - CORUPTIA!") si cele

despre cea mai interesanta, dar si controversata, "speta", CEA A TACERII.

Nu ma voi lega de tacerea "greilor" si nici de cea legata de numirile care se asteapta, mai ales in sectoarele de importanta deosebita pentru TARA.

M-a "incitat" tacerea ... de si spre schimbare lasata noua, spre stiinta, de o anume declaratie cu substrat si subanteles:

“Aşa cum ştiţi, din 21.12.2014 nu am mai avut nici un fel de declaraţii publice şi pentru moment nu mi-am schimbat decizia. Îmi este tare bine în mijlocul familiei” (http://psnews.ro/traian-basescu-prima-reactie-dupa-dezvaluirile-elene-udrea/)

O.K. S-au schimbat multe de la data sus amintita si noi, romanii, asa cum ne-au invatat vremurile, ne-am obisnuit si sa suportam si sa iertam.

Dar daca trebuie sa spunem adevarul pana la capat si daca este cineva care trebuie sa invete ce inseamna aceea SCHIMBARE ADEVARATA, nu pot rata ocazia de a prezenta, nu doar spre stiinta ci, mai mult, spre meditare si "implementare" un exemplu mai mult decat relavant pentru toti:

"1. Isus a intrat in Ierihon si trecea prin cetate.
2. Si un om bogat, numit Zacheu, mai marele vamesilor,
3. cauta sa vada care este Isus; dar nu putea din pricina norodului, caci era mic de statura.
4. A alergat inainte si s-a suit intr-un dud ca sa-L vada; pentru ca pe drumul acela avea sa treaca.
5. Isus, cand a ajuns la locul acela, Si-a ridicat ochii in sus si i-a zis: "Zachee, da-te jos degraba, caci astazi trebuie sa raman in casa ta."
6. Zacheu s-a dat jos in graba si L-a primit cu bucurie.
7. Cand au vazut lucrul acesta, toti carteau si ziceau: "A intrat sa gazduiasca la un om pacatos!"
8. Dar Zacheu a stat inaintea Domnului si I-a zis: "Iata, Doamne, jumatate din avutia mea o dau saracilor; si, daca am napastuit pe cineva cu ceva, ii dau inapoi impatrit."
9. Isus i-a zis: "Astazi a intrat mantuirea in casa aceasta, caci si el este fiul lui Avraam.
10. Pentru ca Fiul omului a venit sa caute si sa mantuiasca ce era pierdut." (
http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/luca/19)

Nu are sens acum sa spun cine erau si ce faceau vamesii, la vremea respectiva si ce impact a avut schimbarea aceea in randul tuturor. Nici nu mi-am propus.

Ce mi-am propus este sa evidentiez ca orice schimbare trebuie dovedita, sustinuta, traita, demonstrata, explicata. Pentru a fi credibila.
Altfel, nu ramane decat relevanta citatului de la inceput care, tragic pentru noi, caracterizeaza nu numai un grup ci o clasa intreaga, cea mentionata si evidentiata anterior.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu