miercuri, 18 februarie 2015

Despre ... superioritate

"The superior man blames himself. The inferior man blames others." - Don Shula
(http://www.citate-celebre-cogito.ro/the-superior-man-blames-himself-the-inferior-man-blames-others/)

Am placerea sa ma bucur de un nou campionat de snooker si, astfel, sa ma detasez de tot ce-mi ofera, prin media, politicul mioritic. Astazi am vazut un meci care m-a pus pe ganduri si m-a condus catre postarea aici de fata.

"Magicianul" O'Sullivan, a pierdut un meci pe care-l avea ca si castigat. De ce? Pentru ca a facut si persistat in cateva greseli inexplicabile, dupa cum spuneau comentatorii, mai pregatiti decat mine in domeniu. Finalul s-a dovedit neiertator cu acestea si, in jocul decisiv "Racheta" a pierdut in fata celui care astepta ocazia de 12 ani.

O "speta" interesanta, m-am gandit eu.
Si m-am dus cu gandul la toate greselile pe care acest sfert de veac ni le-a "contabilizat" in devenirea noastra libera si democrata. Si inca ma mai gandesc, mai ales la ceea ce puteam fi daca nu exersam toate greselile pe care le-am experimentat chipurile din lipsa de experienta.

Dar uite ca s-a suprapus peste aceste "experienta" si una mult mai relevanta: o nimica toata de cateva sute de miliarde de euro din care niste "baieti destepti" s-au gandit sa profite, caci nu cred ca inlesnirile facute atator "oameni mici" au ramas fara "comision".

Si ma intorc la citatul de inceput.

"Omul superior se invinuieste pe sine. Omul inferior ii invinuieste pe altii". 

As putea continua pe aceasta tema dar ma opresc.
Pentru ca subiectul in tot contextul intern si international merita mult mai multa atentie decat cateva randuri pe un blog oarecare.

Tocmai de aceea ma opresc si ma indrept spre un alt model de om superior care ar trebui, la fel, sa puna pe ganduri alesii si numitii nostri si nu numai:


"1. (Un psalm al lui David. O cantare.) Ferice de cel cu faradelegea iertata si de cel cu pacatul acoperit!
2. Ferice de omul caruia nu-i tine in seama Domnul nelegiuirea si in duhul caruia nu este viclenie!
3. Cata vreme am tacut, mi se topeau oasele de gemetele mele necurmate.
4. Caci zi si noapte mana Ta apasa asupra mea; mi se usca vlaga cum se usuca pamantul de seceta verii. (Oprire)
5. Atunci Ti-am marturisit pacatul meu si nu mi-am ascuns faradelegea. Am zis: "Imi voi marturisi Domnului faradelegile!" Si Tu ai iertat vina pacatului meu. (Oprire)
6. De aceea orice om evlavios sa se roage Tie la vreme potrivita! Si, chiar de s-ar varsa ape mari, pe el nu-l vor atinge deloc.
7. Tu esti ocrotirea mea, Tu ma scoti din necaz, Tu ma inconjori cu cantari de izbavire. (Oprire)
8. "Eu - zice Domnul - te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi, te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta."
9. Nu fiti ca un cal sau ca un catar fara pricepere, pe care-i strunesti cu un frau si o zabala cu care-i legi, ca sa nu se apropie de tine.
10. De multe dureri are parte cel rau, dar cel ce se increde in Domnul este inconjurat cu indurarea Lui.
11. Neprihanitilor, bucurati-va in Domnul si inveseliti-va! Scoateti strigate de bucurie, toti cei cu inima fara prihana!"
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/32)

Oare de unde putem invata sa fim superiori?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu