duminică, 10 ianuarie 2016

Despre ... constienta

Incep saptamana, desi e spre sfarsitul primei ei zile, cu un gand poate mai diferit. Un gand despre constienta.

Nu intru in detalii lingvistice, nici in speculatii politice sau sociale. Mediul online si nu numai este plin de monstre care mai de care mai insiduase, de la detractari ori delimitari si pana la acuzatii, paraacuzatii dar si aparari ... de tot felul. Asa ca mi-am zis ca exemplele sunt usor de gasit.
M-am oprit, insa, la acest gand dupa ce am "rasfoit" mediul in cauza citind cateva articole interesante si am vizionat cateva emisiuni stiintifico-istorice si mai interesante. Din toate acestea s-ar putea face cateva studii de caz deosebit de relevante pentru tot ceea ce inseamna realitatea actuala, interna si internationala. Eu nu voi face asa ceva.

Eu mi-am propus sa las, ca subiect de meditatie, niste versuri legate tocmai de ceea ce mi s-a parut relevant pentru momentul ACUM, constienta (sau lipsa acesteia) si doua citate pe care le-am folosit de mai multe ori pe aici.
Concluziile sunt ale fiecaruia, mare sau mic in grad, functie sau status, cu CV mai mult sau mai putin bogat si studii mai mult sau mai putin "terminate".

Incep cu citatele, caci transcend orice altceva si merita readuse in constiinta fiecaruia dintre noi.

Esenta este in primul, o adevarata invatatura de si pentru viata pe care inconstienti (noi si cei care ne conduc) o dam întotdeauna la spate, urmand plagieri care ne gadila si ne "mobilizeaza", pentru ca nu ne obliga la nimic.

"12. Tot ce voiti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel; caci in aceasta este cuprinsa Legea si Prorocii."
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/matei/7/12/12)

Al doilea, o umila completare (dupa parerea mea) reprezinta o "punte" intre ESENTA si versuri, este rostit de una dintre cele mai reprezentative voci care ar fi trebuit cunoscuta in contextul unei "condamnari" cu mult zgomot pentru ...

"Nimeni nu va fi întrebat la ultima judecată cât de mult a suferit, ci cât de mult a iubit." (http://autori.citatepedia.ro/de Richard Wurmbrand)

In fine, versurile sunt acestea (si-mi cer scuze daca ele au mai fost poostate, dar in aceasta chestiune mi se par mai mult decat oportune):

1. Precum trec stele strălucitoare,
De raza soarelui dimineaţa,
Aşa vei trece de-aici lăsând toate,
Dar, ce lui Isus ai făcut va sta.

R: /: Asta rămâne, nu veştejeşte,
Ce pentru Isus ai făcut va sta;
Căci tu vei trece de-aici lăsând toate,
Dar ce lui Isus ai făcut va sta. :/

2. De lucrul tău altul se va bucura,
Pe tine uitare te v-aştepta,
Chiar de-ai semănat, tu nu vei secera;
Dar, ce lui Isus, ai făcut, va sta.

3. Serv credincios, cel ce bine ai luptat,
Sub grele sarcini tu nu te-ai lăsat;
Te vei repausa, dar, ceea ce-ai lantat,
În veci va sta ce-n iubire-ai lucrat.

( http://www.resursecrestine.ro/cantece/5045/precum-trec-stele-stralucitoare)

Cum care chestiune?

Asta de CONSTIENTA care se pare ca este prezenta, dar lipseste cu desavarsire la ai nostri, "ei", alesi si numiti de toate culorile s.a.m.d.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu