marți, 19 ianuarie 2016

Tot despre ... asteptari

Pentru ca mi-am reluat deplasarile prin judet si sunt conectat, din nou, la postul meu de stiri am contact cu tot felul de informatii pe care media ni le prezinta mai mult sau mai putin interesat. Nu mi-am propus sa ma refer la ele, pentru ca oricum "intuneca", asa cum este normal intr-o societate fara nici o perspectiva, orizonturile noastre, ale simplilor cetateni. Undeva, cineva analiza pertinent si in detaliu realitatea cruda pe care nu o putem "patrunde", conforma careia (redau din memorie) un procent infim dintr-o anume categorie sociala detine peste 90% din bogatiile lumii.

Asa stand lucrurile, ma gândesc in aceste zile la ... asteptari. Ale mele, ale noastre. Si cum nu vreau sa polemizez in nici un fel pe aceasta tema, am tot cautat in acelasi mediu virtual ceva exemple.
Am gasit doua care, parca, se leaga si formeaza un anume tot. Cel putin pentru mine. Nu stiu pentru altii.
Le redau asa cum le-am gasit, prin copy-paste bineinteles.

Mai intai, o marturie dintr-un interviu care, cu siguranta, ar trebui transmis cat mai mult si cat mai sus cu putinta:

"Invitat în cadrul emisiunii "Dincolo de aparanţe" de la Antena Stars, prezentată de Florentina Fântânaru, celebrul actor a vorbit în exclusivitate despre unul dintre cele mai grele momente din întreaga carieră a sa: "Jucam într-o piesă, în urmă cu ceva timp. M-am schimbat, am urcat pe scenă, totul a mers bine, iar într-una dintre pauze soţia mea a venit la mine. Atunci am văzut că era îmbrăcată în negru. Ea mi-a spus că a murit tatăl meu. Atunci mi-am auzit numele, eram chemat din nou pe scenă şi a trebuit să joc ca şi cum nimic nu s-a întâmplat actul doi. Asta este meseria noastră. Nu are aproape nicio legătură personală cu viaţa ta intimă. Trebuie să răzi dacă vrei să plângi, trebuie să plângi, dacă vrei să râzi".

A împlinit 81 de ani, pe 4 octombrie, are o carieră de invidiat, dar şi multe probleme de sănătate şi tragedii personale. În urmă cu aproape opt ani, cel care a interpretat roluri memorabile în "Cel mai iubit dintre pământeni" sau "Mihai Viteazu" a trăit o adevărată dramă. Soţia lui s-a stins, după o luptă crâncenă cu o boală necruţătoare: cancerul. De atunci, actorul locuieşte singur în apartamentul lui de trei camere dintr-un bloc din Capitală.  Anul trecut, a fost supus unei triple operaţii de bypass la inimă...

„Aştept moartea, sunt tot mai aproape de ea, e cea mai grea aşteptare. Soţia mea a încetat din viaţă acum câţiva ani, dar de ceva vreme o simt tot mai des prin casă, mă ceartă adesea, că sunt dezordonat, că de ce pun aia colo sau dincolo. Poate că e tot mai prezentă pentru că mă apropii şi eu de lumea de dincolo, de lumea ei. E bine în viaţa asta, ca actor, să dispari când trebuie, cât eşti pe val. Îi văd pe cei din jurul meu cum mă privesc. Cu siguranță se întreabă: «Mai e, o să mai fie, o să mai poată»”, a mai declarat artistul la Antena Stars."

(http://cristina-scacun.blogspot.ro/2015/10/mircea-albulescu-astept-moartea-sunt.html)

In final  niste versuri care, la fel, ar trebui distribuite spre stiinta celor care ... nu stiu ce asteapta:


"Aștept cu nerăbdare ziua
Când va veni Isus,
Zi minunată! Zi minunată!
În ceruri nu vor mai fi grijuri
Căci voi fi cu Isus,
Zi minunată! Zi minunată!


Zi minunată! Și ce frumos va fi
Când cu Isus eu în veci voi fi!
Zi minunată și fericită
Va fi când după-ai Săi aleși
El va veni!
 
Încoronați vor fi toți sfinții
În slava cerului.
Zi minunată! Zi minunată!
O veșnicie-n adorare
Pe Domnul vom slăvi.
Zi minunată! Zi minunată!"
(http://melodia.ro/songs/Astept-cu-nerabdare-ziua)

De aceea mi-am zis ca merita gandit la ...asteptari, mai ales in acest an cu un inceput atat de inviforat la propriu, cat si la figurat. Nu-i asa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu