luni, 4 ianuarie 2016

Nevoia de ... norm(e)alitate

Am evitat sa postez pana acum in noul an din cauza de ... asteptare spre 
normalitate. Caci, cu 1 ianuarie ac, deci inca in plina vacanta de iarna, au intrat in vigoare (in ordine alfabetica) acte, decizii, legi si ordine dupa cum au fost ele concepute si planificate de NGT (noua gandire tehnocrata, se intelege!). Unele spre folosul cetateanului, altele dimpotriva. Dar nu la aceste aspecte m-am gandit in aceste zile si nici la continuele devoalari, decriptari si "deconspirari" care umplu media de tot felul.

Zilele acestea de vacanta, inclusiv prin tacere, am gasit ca este mai cu folos sa ma opresc din tot tumultul cotidianului si sa ascult.

Am ascultat (si vizionat) "Concertul de Anul Nou al Filarmonicii din Viena", extraordinara sursa de purificare culturala si spirituala, am re-revazut comedii care se inscriu in "cinemateca perpetua" si, nu in ultimul rand, am citit.

Un pasaj mi-a ramas in memorie si cred ca-l voi lua ca "motto" pentru anul care tocmai a inceput, nu pentru ca face parte dintr-o "alta" intelepciune ci tocmai de aceea:

" 1. Pildele lui Solomon, fiul lui David, imparatul lui Israel,
2. pentru cunoasterea intelepciunii si invataturii, pentru intelegerea cuvintelor mintii;
3. pentru capatarea invataturilor de bun simt, de dreptate, de judecata si de nepartinire;
4. ca sa dea celor neincercati agerime de minte, tanarului cunostinta si chibzuinta -
5. sa asculte insa si inteleptul, si isi va mari stiinta, si cel priceput, si va capata iscusinta -
6. pentru prinderea intelesului unei pilde sau al unui cuvant adanc, intelesul cuvintelor inteleptilor si al cuvintelor lor cu talc.
7. Frica Domnului este inceputul stiintei; dar nebunii nesocotesc intelepciunea si invatatura. "

(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/proverbe/1/)

Sa fie din cauza nevoii de norme si de normalitate?

Probabil, daca ma intorc la acel tumult exploziv care marcheaza fiecare pagina online cu care suntem confruntati ... pentru ca existam.
Cu siguranta, daca ma gândesc la ceea ce urmeaza si ne va solicita tot mai mult de acum si pana la final.

A, sa nu uit.
Astazi mi-am "facut" si eu dosarul si, desi nu au aparut normele de aplicare, l-am trimis spre "procesare".

Sper sa nu am surprize din cauza ... de (a)normalitate.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu