sâmbătă, 23 martie 2013

LIBERTATEA REGASITA sau ratata ?


“Să fii liber nu înseamnă să faci tot ce vrei, ci să ştii că poţi să vrei.” - Jean Paul Sartre


Gandurile de astazi mi-au fost sugerate de doua evenimente urmarite la televizor.

Primul, "ORA REGELUI", mi-a prilejuit urmarirea interviului acordat de ana-listul SI CETATEANUL Emil Hurezeanu, care deschis, direct si fara echivoc a raspuns intrebarilor realizatorului inclusiv pe tema restaurarii monarhiei consti-
tutionale.

Nu vreau sa fac analiza acestui interviu.

Ce vreau sa subliniez prin gandurile mele este ca, desi se vorbeste peste tot de "procesul cominismului" si revenirea noastra la democratie, conform analizei respectivului intervievat (si redau din memorie) "PSD-ul si puterea politica de dupa 1990 au ratat REGASIREA LIBERTATII", situatie care ne-ar fi putut schimba destinul prin aducerea in discutie a monarhiei constitutionale si a Constitu-tiei monarhice (daca nu am redat bine contextul, imi cer scuze).

Acum, eu pe Emil Hurezeanu nu-l pot acuza de ipocrizie. Cand ii urmaream emisiunile la "Europa Libera", chiar militar fiind, eram "cucerit" de modul in care ne tinea "cuplati" de "Actualitatea romaneasca". Ulterior, modul in care ne-a "modelat" optiunile poate fi discutabil.
Dar, in nici un caz, nu poate fi pusa in discutie OPTIUNEA SA MONARHICA pe care, de altfel, a si prezentat-o in interviul mai sus mentionat.

Si am inteles, din pacate, ca manipularea si dezinformarea cu care am fost "binecuvantati politic" imediat dupa evenimentele din decembrie 1989 nu aveau alt scop decat validarea unui act samavolnic bolsevic si impiedicarea, sub orice fel, REGASIRII LIBERTATII, DEMOCRATIEI SI DEMNITATII NOASTRE NATIONALE, care puteau sa ne conduca destinele spre alte "culmi de progres si civilizatie" straine, totusi, conducatorilor nostri postdecembristi.

Acest fapt se reflecta, astazi, asupra celui de-al doilea eveniment major din viata politica romaneasca, Conventia PDL.

Nici despre aceasta nu vreau sa fac discutie. Are cine sa analizeze atat dezba-terile cat si rezultatele.

Ce m-a determinat, insa, sa abordez speta este o parte din mesajul presedin-telui tarii care, desi neimplicat politic - cum cere Constitutia, a participat, asa cum era de asteptat, la aceasta "intreprindere de suflet", mai ales ca TREBUIA sa-i puna la punct pe "oamenii lui Blaga".

Acum, ca proverbul "pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti" este vala-bil mai ales pentru potentatii puterii, nu mai trebuie discutat. Mai ales in cazul presedintelui care, aparat la referendum inclusiv de echipa Blaga a decis ca "maurul (BLAGA) si-a facut datoria, DAR TREBUIE SA PLECE".

Dar nici despre asta nu vreau sa discut.

Vreau sa discut si sa readuc in memorie, despre afirmatia dumnealui cum ca (iar citez din memorie) "am pus interesul national inaintea celui politic".

O afirmatie care, poate, ar fi adevarata daca nu mi-as fi amintit de para si plocoanele facute la cancelariile vestice in timpul referendumului (numai pen-tru apararea interesului national) si de modul amical in care s-a batut pe spate cu prietenul maghiar, dupa imixtiunea NESANCTIONATA in treburile interne ale romanilor (chiar daca erau de alta nationalitate).

Amintindu-mi ca, din nefericire, libertatea noastra a fost manipulata, confiscata si distorsionata imi dau seama ca, afirmatia lui Sartre are mare importanta si putere. Intr-o societate normala, democrata, libera.

Care, din pacate, nu a fost inca nici edificata, NICI REGASITA in dulcele spatiu mioritico-carpato-danubiano-pontic sub "inteleapta" conducere a comunistilor de esalon doi, spoiti intr-o "democratie originala", care nu mai pacaleste pe nimeni. 

Ps: cum impart pc-ul cu un istet de 7 ani, imi cer scuze pentru greselile de radactare. E week-end si e timpul lui.

Poate el se va bucura, fara restrictii, de LIBERTATEA REGASITA !






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu