luni, 29 decembrie 2014

Despre alte ... ASTEPTARI

„Este uimitor ce pot face oamenii obişnuiţi dacă se apucă de treabă fără idei preconcepute.” 
Charles Franklin Kettering (29 august, 1876 – 24 sau 25 noiembrie, 1958) a fost un inventator, inginer și om de afaceri american, deținătorul a 186 de brevete de invenție.

Citind o analiza valoroasa, cel putin din punctul meu de vedere, facuta de o personalitate in materie, mi-am amintit de modul in care, utopic, am crezut ca "vom trai mai bine" in urma cu zece ani. Dar asta este o alta problema care, cel putin acum, nu-si mai are rostul a fi analizata de mine, mai ales dupa ce mi-am exprimat un punct de vedere vizavi de cel care s-a dovedit a fi, cu adevarat "greu de clintit".

Revenind la acea analiza, sau previziune, o marchez aici doar in ideea ca ea ar trebui citita de cat mai multi aparatori si oponenti ai presedintelui ales dar mai ales de consilierii sai:

Si cum nu mi-am propus astazi sa critic sau sa sustin vreo cauza, ma gandesc daca macar titlul materialului poate fi "amendat". Merg pe ideea ca fiind un altfel de presedinte, care nu se inscrie in tiparul traditional, domnia sa va avea in atentie si altfel de consilieri (cu toate ca realitatea pare sa demonstreze, deja, contrariul). 

De aceea, lasand pe analisti sa-si bata capul cu previziunea si pe politicienii de toate felurile, culorile si gradele  sa mediteze mai mult la ceea ce poate insemna ROMANIA VIITOARE redau, prin copy-paste, doua pasaje relevante pentru mine si, vreau sa cred, pentru aceeasi consilieri prezidentiali de la care cred ca se asteapta mult mai multe, mai ales pentru O TREABA BINE FACUTA, in consens cu citatul de la inceput.

Primul este, de fapt, o oglinda inteleapta, dintr-o celebra opera istorica, a ceea ce ar trebui sa insemne dragostea de tara si sacrificiul facut pentru binele ei si zice asa:
"Când voi fi în faţa lui, voi îndrăzni să-i zic: „Doamne, tu singur ştii c-a fost pe inima mea, că-n tine am crezut, că nici o deşertăciune nu s-a lipit de sufletul meu, că am stat zid neclintit în faţa păgânilor […] Dar toţi m-au părăsit […] Doamne, osândeşte-mă după păcatele mele, ci nu mă osândi de pacea cu turcii spre mântuirea sărmanului meu popor! Bogdane, turcii sunt mai credincioşi ca creştinii cuvântului dat […] Tineţi minte cuvintele lui Ştefan, care v-a fost baci până la adânci bătrâneţe… că Moldova n-a fost a strămoşilor mei, n-a fost a mea şi nu e a voastră, ci a urmaşilor voştri ş-a urmaşilor urmaşilor voştri în veacul vecilor…"
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/testamentul-lui-stefan-cel-mare-geneza-evolutia-unui-mit-istoric
Iar parafrazat, pentru politicul nostru mioritic si toata pleiada de responsabili din puterile separate ale statului, finalul este acesta:
Tineţi minte că ROMANIA n-a fost a strămoşilor mei, n-a fost a mea şi nu e a voastră, ci a urmaşilor voştri ş-a urmaşilor urmaşilor voştri în veacul vecilor!
Frumoasa previziune, nu?
Acum, intorcandu-ma la analiza de care am amintit, cu tot respectul pentru autor si, nu in ultimul rand pentru consilierii presedintelui ales, vreau sa spun ca ceva nu se leaga. Caci daca Dumnezeu a ingaduit ca in fruntea Romaniei anului 2014 sa fie "uns" un asemenea presedinte, cu siguranta asteptarile DOMNULUI sunt mult mai mari decat cele ale poporului. La fel cum va fi si rasplatirea, cand va fi.
Revin, astfel si redau al doilea pasaj relevant, in speranta ca el va ajunge unde trebuie, adica la consilierii presedintelui si, de ce nu, chiar la acesta:
"Psalmii 91
1. Cel ce sta sub ocrotirea Celui Preainalt si se odihneste la umbra Celui atotputernic,
2. zice despre Domnul: "El este locul meu de scapare si cetatuia mea, Dumnezeul meu in care ma incred!"
3. Da, El te scapa de latul vanatorului, de ciuma si de pustiirile ei.
4. El te va acoperi cu penele Lui si te vei ascunde sub aripile Lui. Caci scut si pavaza este credinciosia Lui!
5. Nu trebuie sa te temi nici de groaza din timpul noptii, nici de sageata care zboara ziua,
6. nici de ciuma care umbla in intuneric, nici de molima care bantuie ziua in amiaza mare.
7. O mie sa cada alaturi de tine, si zece mii la dreapta ta, dar de tine nu se va apropia.
8. Doar vei privi cu ochii si vei vedea rasplatirea celor rai.
9. Pentru ca zici: "Domnul este locul meu de adapost!" si faci din Cel Preainalt turnul tau de scapare,
10. de aceea nicio nenorocire nu te va ajunge, nicio urgie nu se va apropia de cortul tau.
11. Caci El va porunci ingerilor Sai sa te pazeasca in toate caile tale;
12. si ei te vor duce pe maini, ca nu cumva sa-ti lovesti piciorul de vreo piatra.
13. Vei pasi peste lei si peste naparci si vei calca peste pui de lei si peste serpi. -
14. "Fiindca Ma iubeste - zice Domnul - de aceea il voi izbavi; il voi ocroti, caci cunoaste Numele Meu.
15. Cand Ma va chema, ii voi raspunde; voi fi cu el in stramtorare, il voi izbavi si-l voi proslavi.
16. Il voi satura cu viata lunga si-i voi arata mantuirea Mea."
http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/91/

Poate asa si raspunsul la asteptarile noastre va fi altul decat cel traditional, din cei 25 de ani de democratie originala.

A nu se uita ASTEPTARILE DOMNULUI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu