luni, 22 decembrie 2014

Despre ...intrarea in normalitate

„Un om nu trebuie judecat după calitățile lui, ci după felul în care știe să și le folosească.” — François de La Rochefoucauld

Nu m-as fi gandit la acest citat daca nu as fi auzit, ieri si nu as fi citit, azi urmatoarea "declaratie":
„Am revenit la condiţia pe care mi-am dorit-o şi cât am fost 10 ani preşedinte. Să fiu om liber. Să mă simt bine cu cine vreau. 10 ani foarte mult mi-am dorit să rămân și om: Acum am revenit la calitatea de om normal și cât am fost preşedinte am încercat să rămân om normal”, a spus Traian Băsescu, potrivit Digi24. (http://www.promptmedia.ro/2014/12/bucuresti-traian-basescu-am-revenit-la-conditia-de-om-liber/)

Din aceasta am dedus, poate gresit ca timp de 10 (zece) ani Romania a fost condusa de cineva care nu a fost liber si nici om normal. Nu o spun eu, ci insusi declarantul.

O analiza pertinenta va fi facuta, cu siguranta de cei mai indreptatiti dintre analisti. Eu doar constat ca viata, cel putin in ultimii 5 (cinci) ani ni s-a deteriorat constant, nu datoita crizei cu care s-a confruntat lumea ci modului anormal in care el, declarantul si-a "supt-ordonat" premierul si guvernul, a SUBORDONAT tara intereselor celei mai "eficiente" banci pe care altii au ignorat-o (oare aceasta nu ofera comisioane pe vanzari ?) si a produs mai multe dezbinari si intrigi decat toata literatura beletristica la un loc.
Si asta, pentru ca nu s-a simtit LIBER SA SERVEASCA POPORUL si normal ca sa fie UN PRESEDINTE AL TUTUROR ROMANILOR.

Astazi, pentru ca presedintele ales tocmai acest lucru l-a subliniat in discursul sau de investire, ma bucur ca ROMANIA se poate intoarce, in sfarsit la normalitate (chiar daca unii dintre "utilii" sai consilieri par sa uite ca, asa cum domnia sa declara cu ocazia castigarii alegerilor, a cerut altceva decat revansardism). Cu toate ca, inca, normalitatea pe care o vad tine mai mult de o reparatie majora care, din pacate treneaza a fi realizata, chiar daca sarbatorim astazi 25 de ani de la caderea comunismului.

Bucurandu-ma, asadar de revenirea la normalitate (ma intreb, oare de ce institutiile importante ale statului care au stiut ca ceva "este putred" - adica anormal, in Romania au tacut malc in ultimii cinci ani de "marete realizari" in "infaptuirea Constitutiei" dupa bunul plac) las spre meditatie tocmai noilor consilieri prezidentiali un indemn spre cercetare si nu numai, in speranta ca se vor "alinia" liniei pe care presedintele ales se pare ca vrea sa o traseze pentru viitorul "Romaniei lucrului bine facut", de fapt o "compilatie" pentru care cer iertare celor mai indreptatiti decat mine sa o prezinte, mai ales din punct de vedere spiritual:

"1. Ferice de omul care nu se duce la sfatul celor rai, nu se opreste pe calea celor pacatosi si nu se asaza pe scaunul celor batjocoritori!" (http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/1/)
"2. - Cel ce umbla in neprihanire, cel ce face voia lui Dumnezeu si spune adevarul din inima.

3. Acela nu cleveteste cu limba lui, nu face rau semenului sau si nu arunca ocara asupra aproapelui sau.
4. El priveste cu dispret pe cel vrednic de dispretuit, dar cinsteste pe cei ce se tem de Domnul. El nu-si ia vorba inapoi daca face un juramant in paguba lui.
5. El nu-si da banii cu dobanda si nu ia mita impotriva celui nevinovat. Cel ce se poarta asa, nu se clatina niciodata." (http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/15/)

Asta daca se doreste ca "Romania lucrului bine facut" sa fie si intrarea noastra in normalitate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu