miercuri, 28 ianuarie 2015

Despre ... teama

„Omul se teme mai mult de necazurile pe care le-ar putea avea decât de acelea prin care a trecut.”— William Faulkner

Gandurile de astazi sunt legate de o "speta" foarte recenta, incitanta si interesanta, poate mai interesanta decat zbuciumul continuu dar inutil, pentru "noi, poporul" al politicului mioritic.

Am folosit sintagma dintre ghilimele anume, asa cum, parca anume, se tot prezinta anumite documentare biografice. Si in cel mai recent, de ieri, despre Ronald Reagan, am si vazut-o, ca un laitmotiv pentru o guvernare spre binele poporului, asa cum subliniaza Constitutia S.U.A si cum reliefa, in citatul inaugural, cel care urma sa devina precursorul redescoperirii Americii, cel de-al 40-lea Presedinte.

Dar nu despre presedinte, sau presedinti, m-am gandit sa "insir" cateva ganduri ci despre o demisie care, cel putin pentru mine, mi se pare de rau augur.

Este drept ca discutabilele legi B.B. trebuie reanalizate, regandite, rescrise si, cu siguranta aprobate in CSAT, daca se are in vedere amenintarea despre care media titra, astazi, ca insasi Casa Alba va avea de suportat consecinte ( http://stirileprotv.ro/stiri/international/teroristii-isis-il-ameninta-pe-obama-iti-vom-taia-capul-in-casa-alba-ce-atentate-planuiesc-teroristii-in-europa-video.html).

Totusi, cine se teme mai mult de aspectul relevat de acestea?

Din cate imi dau eu seama, nu faptul ca se poate asculta sau intercepta o discutie anosta si insipida deranjeaza ci TEAMA CA NU SE VOR MAI PUTEA PUNE LA CALE TUNURILE CARE SA MUTILEZE SI MAI MULT CEEA CE A RAMAS DIN SARACA NOASTRA TARA BOGATA.

S-au dat niste sentinte intr-o speta deosebit de grava, privatizarile strategice, cu ramificatii tocmai in domeniul spionajului. Si cat s-a mai intamplat, in cei 25 de ani de democratie originala pentru ca securitatea nationala a ajuns sa fie bagatelizata tocmai pentru ca Securitatea a slujit regimul comunist. Dar oare sa fie numai asa? In context, in pseudo-democratia "implementata" postdecembrist, cine a mai aparat interesele nationale de am ajuns sa fim gata sa ne vindem aproape toate bogatiile pentru ca, vezi Doamne, trebuie sa "dam bine" capitalismului care, conform legilor nescrise ale junglei, a certificat cat de "lup este omul pentru om".

Frica-mie ca multe se vor da peste cap, datorita "respectarii principiilor democratice" pe care le clameaza aparatorii neadoptarii pachetului respectiv de legi (si aici sunt de acord ca multe trebuie modificate in ele), dar ca "falitii nostri" isi vor vedea, in continuare, de afacerile lor, mai mult sau mai putin corecte si legale si ne vor da cu tifla pentru ca, nu-i asa, traim in libertate si putem face ce vrem (precedentul este mai recent ca oricand prin ceea ce s-a intamplat doar in ultimul cincinal).

Inchistati, asadar, in termene si principii care nu au nimic de a face cu sintagma "noi, poporul", alesii si numitii nostri "democrati" ne vor obliga sa suportam atat consecintele deteriorarilor externe (si astazi media tocmai a prezentat "speta" din Tripoli) cat si cele interne, fara sa ne explice, totusi, de ce le este frica.

Eu am gasit un raspuns si il redau asa cum se desprinde el din Cartea Cartilor, pe care majoritatea dintre ei a jurat la investire: PENTRU CA NU SUNT LIBERI.

Iar pasajul de origine, merita studiat foarte bine, pentru ca rezolva multe nedumeriri, chiar daca este in alt context. Esenta este in si printre randuri.


"31. Si a zis iudeilor care crezusera in El: "Daca ramaneti in Cuvantul Meu, sunteti in adevar ucenicii Mei;

32. veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi."

33. Ei I-au raspuns: "Noi suntem samanta lui Avraam si n-am fost niciodata robii nimanui; cum zici Tu: "Veti fi slobozi!"?"

34. "Adevarat, adevarat va spun", le-a raspuns Isus, "ca oricine traieste in pacat este rob al pacatului.

35. Si robul nu ramane pururi in casa; fiul, insa, ramane pururi.

36. Deci daca Fiul va face slobozi, veti fi cu adevarat slobozi.

37. Stiu ca sunteti samanta lui Avraam; dar cautati sa Ma omorati, pentru ca nu patrunde in voi Cuvantul Meu.

38. Eu spun ce am vazut la Tatal Meu; si voi faceti ce ati auzit de la tatal vostru."

39. "Tatal nostru", I-au raspuns ei, "este Avraam." Isus le-a zis: "Daca ati fi copii ai lui Avraam, ati face faptele lui Avraam.

40. Dar acum cautati sa Ma omorati pe Mine, un Om care v-am spus adevarul pe care l-am auzit de la Dumnezeu. Asa ceva Avraam n-a facut.

41. Voi faceti faptele tatalui vostru." Ei I-au zis: "Noi nu suntem copii nascuti din curvie; avem un singur Tata: pe Dumnezeu."

42. Isus le-a zis: "Daca ar fi Dumnezeu Tatal vostru, M-ati iubi si pe Mine, caci Eu am iesit si vin de la Dumnezeu: n-am venit de la Mine insumi, ci El M-a trimis.

43. Pentru ce nu intelegeti vorbirea Mea? Pentru ca nu puteti asculta Cuvantul Meu.

44. Voi aveti de tata pe diavolul; si vreti sa impliniti poftele tatalui vostru. El de la inceput a fost ucigas; si nu sta in adevar, pentru ca in el nu este adevar. Ori de cate ori spune o minciuna, vorbeste din ale lui, caci este mincinos si tatal minciunii.

45. Iar pe Mine, pentru ca spun adevarul, nu Ma credeti.

46. Cine din voi Ma poate dovedi ca am pacat? Daca spun adevarul, pentru ce nu Ma credeti?

47. Cine este din Dumnezeu asculta cuvintele lui Dumnezeu; voi de aceea n-ascultati, pentru ca nu sunteti din Dumnezeu."
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/ioan/8)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu