luni, 9 ianuarie 2017

Despre un context ... de actualitate

Astazi am citit. Sau, mai bine zis am rasfoit o revista si m-am oprit doar asupra materialelor care m-au interesat. Destul de multe si de ... incitante. 
Cum in paginile acesteia am gasit cateva subiecte de interes in contextul "spetei" democratiei noastre originale impreuna cu un indemn, "Sa nu va temeti!", gandul m-a dus la acest peste un sfert de secol de debusolare continua, fatidic pentru Tara si pentru Popor, dar benefic pentru toti cei care au slujit de-acum recunoscutul (oare de cine) "STAT MAFIOT".

Si cum acelasi gand m-a mai condus si spre un gest facut cu multi ani in urma, poate in acelasi context, dar nemediatizat si sustinut de cineva (dar sub protectia LUI), mi-am adus aminte de un cantec pe care l-am simtit si trait cu demnitate si onoare ori de cate ori l-am ascultat. Iata-l, redat prin copy-paste, asa dupa cum l-am gasit pe sursa https://ro.wikisource.org/wiki/Pui_de_lei:



Pui de lei
de Ioan Nenițescu

Poezia a fost pusă pe muzica compozitorului Ionel G. Brătianu.

"Eroi au fost, eroi sunt încă
Și-or fi în neamul românesc!
Căci rupți sunt ca din tare stâncă
Românii orișiunde cresc.

E vița noastră făurită
De doi bărbați cu brațe tari
Și cu voința oțelită,
Cu minți deștepte, inimi mari.

Și unu-i Decebal cel harnic
Iar celălalt Traian cel drept
Ei, pentru vatra lor amarnic
Au dat cu-atâția dușmani piept.

Și din așa părinți de seamă
În veci s-or naște luptători,
Ce pentru patria lor mamă
Vor fi mereu învingători,


Au fost eroi, și-or să mai fie,
Ce-or frânge dușmanii cei răi,
Din coasta Daciei și-a Romei
În veci s-or naște pui de lei."

Si pentru ca si acum am aceleasi sentimente, in "lumina" strofei a patra, cerandu-mi scuze pentru repetitie (daca versurile au mai fost postate, dar merita) eu, ca simplu cetatean ma intreb: n-ar trebui sa acordam mai multa atentie eroilor adevarati, care se jertfesc si sunt mereu invingatori PENTRU PATRIA LOR MAMA decat "erorilor" din scenariile, conspiratiile si profiturile aceluias stat indiferent de grad, functie si ... pcr-uri?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu