sâmbătă, 4 februarie 2017

Despre ... CINSTE (nu doar ca proiect)

Cum spuneam si cu alta ocazie si in acord cu multi conationali, mi s-a facut lehamite de politica mioritica, indiferent de culoare si orientare. Sau poate gresesc? Caci nu politica este de vina ci ... vectorii, adica politicienii! (oare conform principiului "IUBESC POLITICA, DAR URASC POLITICIENII", ca sa fiu in acelasi ton?)

Gandindu-ma la speta si ignorand spatiul virtual atat de plin de "noroi si (sau fara?) stele", am gasit un proiect didactic pentru clasa a V-a, "CINSTEA - relatii intre colegi". Interesnt!
Nu detaliez. Se poate gasi aici, pentru doritori (curiosi, carcotasi samd):
http://www.rasfoiesc.com/educatie/didactica/PROIECT-DIDACTIC-Clasa-a-Va-Ci46.php

Ce mi-a atras atentia, insa si la acest lucru ma opresc, este un cantecel pe care, cu siguranta, multi dintre noi l-am invatat in copilarie. Cum el se regaseste in cotidianul despre care tocmai am amintit, mi-am zis ca este util sa fie readus in atentie. Nu doar a noastra, a celor simpli ci a tuturor ROMANILOR de buna credinta. Cu sau fara doctorate, multe stele si medalii autohtone si straine sau a celor ce simt, cu adevarat, ROMANESTE.
Fara nici un fel de suparare!

Cantecelul este redat mai jos. Concluziile apartin fiecaruia dintre noi, cei despre care am facut referire putin mai devreme. 
Mai ales daca "prindem" relevanta. 

"Mincinosul
Versuri:I.U.Soricu
Muzica: Cl. Auge



Sus, pe dealul de la Grui,
Nitu-si paste turma lui
Si gandeste ne-ncetat,
Cum sa-si bata joc de sat.

Refren:
Omul drept si cinstit
E stimat si e iubit,
Iar cel rau si viclean
Singur lui isi e dusman.


Nitu striga-atunci cu zor:
-Vine lupul, ajutor!!!
Vin sateni sa vada ce-i,
Nitu rade-atunci de ei.
Refren:


Mergeti, mergeti inapoi,
Lupul n-a venit la oi,
Turma paste linistit;
Ha, ha, ha, v-am pacalit!
Refren:


Insa, iata ca-ntr-o zi
Lupu-ntr-adevar veni
Si-n zadar Nitu striga,
Nimeni nu-l mai asculta.
Refren:


Iar lupul cel turbat
Pe pastor mi l-a mancat;
Daca minte n-a avut
Si sa minta i-a placut!
Refren:"

Maestrul spunea intr-un film "ai prins-o?". 
Ideea, adica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu