marți, 7 februarie 2017

Gand la ... PRAF

Pentru ca nu am reusit sa ajung la antrenament, din cauza de "gat", m-am plimbat mai mult pe net.

A, eu nu fac nici un antrenament. Desi se anunta, s-au s-a anuntat RAZBOIUL. Intre Palate, ca de restu' se ocupa media.
La antrenament merge nepotelul, la Aikido Aikikai, sa invete cum se poate si trebuie sa se armonizeze energiile (cu siguranta mai tarziu, cand va mai creste). Chestiune care ar trebui mult mai mult popularizata. 

Deci, asa cum am spus, m-am plimbat pe net, mai bine zis prin cenusa democratiei, ca sa parafrazez o veche pelicula romaneasca. Si lecturand atat pagini pro cat si contra, cu interventii si aparitii mai mult sau mai putin inspirate, mi-am dat seama ca, de fapt si vorba unui cantec dintr-o alta pelicula trilogie, din care multi posteaza pe un site de socializare, "PRAFUL S-A ALES DE NOI".

Nu intru in polemica, nu critic si nici nu sustin. 
Pentru mine este clar ca gestul simbolic al unui personaj celebru, transpus intr-un roman contemporan prin ingroparea "Revolutiei", spune mai multe decat o mie de discursuri. Sau sute de mii de participanti pro sau contra.

Si-n praful care se asterne din marsurile care, de fapt, arata cu totul altceva decat se doreste sa credem, asa cum s-a procedat si in acel decembrie insangerat, ramane ca amprenta un mare semn de intrebare: ASTA ESTE ADEVARATA DEMOCRATIE?

Eu unul nu cred. Din mai multe motive care tin de principii si nu de ideologii. Unul este precizat intr-o zicere care mi-a atras atentia si pe care am gasit-o pe o pagina aflata din ... libertatea de a citi: "libertatea unui individ se termina acolo unde incepe libertatea altuia" (http://www.cabral.ro/din-viata/libertatea).

Gandind, astfel, la praful care ne va insoti mult timp, de aici inainte existenta, repercursiune al unui periculos joc "de-a democratia" dar cu focul "nuclearei" politicului mioritic, mi-a venit in minte o intrebare: cu ce vom stinge acest parjol?

Niste versuri mi se par mai mult decat relavante pentru speta. Iata-le:

"Bate-un vant rece din balta, la Chilia-n port, ...... bis
Oooooof, sa vezi stuful cum se inalta sa-l mai tai nu pot, ... bis
La Chilia, la tataru, ah, ce dureros, mai, 
Bate Maromet cu paru, ah, ce dureros, mai, 
Oooooof, La tataru, la Chilia, vai ce dureros, mai, 
Bate Lungu cu franghia, ah, ce dureros, mai. 
Caraliul striga tare: "da-i, hotule, da-i! 
C-au venit zece vagoane, da-i, hotule, da-i! "
Oooooof, Nu pot, domne capitane, ranile ma doare, .... bis
De dimineata pan' la pranz, ah ce dureros, mai, 
O suta de roabe-am dus, ah ce dureros, mai, 
Oooooof, de la pranz si pana-n seara, vai ce dureros, mai, 
Nu le mai tin socoteala, ah ce dureros, mai! 
Oooooof, tot cu piatra colturata, ah, ce dureros, 
De nu se ia pe lopata, ah, ce dureros, mai! 
Stau in curtea inchisorii si-mi vine sa mor, 
Cand vad pasari calatoare, ce n-as da sa zbor, 
Oooooof, cand vad pasari calatoare, ce n-as da sa zbor, mai, ... bis
Sapam santuri dupa santuri, fara de folos, mai, 
Caraliul striga tare: "lasa capu' jos! "
Oooooof, cand stiam ca nimeni altul nu imi raspundea, 
Acum stau la ordonanta, vai de viata mea! 
Trece trenul printre munti, ca un sarpe lung, 
Incarcat cu detinuti, ah, ce dureros, mai, 
Oooooof, si-i lasa in Poarta Alba, ah, ce dureros, mai, 
Aicea-i painea mai neagra, ah, ce dureros, mai! 
Fratilor de la Chilia, e de rau cu noi! 
Ne mananca serparia, pe noi si pe voi, 
Oooooof, s-o dam dracului de trestie, pe el de turtoi, 
Sa mergem si noi acasa, acasa la noi, 
Oooooof, la copii si la nevasta, acasa la noi, 
La copii si la nevasta, ca-s plini de nevoi."

(http://www.versuri.ro/versuri/gffdmd_stefan-iordache-la-chilia-n-port.html)

Doar ca ele, cu siguranta, nu au nici un efect. Cum nici un efect nu au nici lacrimile celor care plang dupa adevarata democratie si libertate reala.

PS (nu doar pentru carcotasi!):
Eu nu cred in "democratia" strazii.
Dar cred ca o miscare (un mars) este valida si democratica atunci cand sprijina o cauza (cum s-a inceput, corect pe drept cuvant), nu darama niste rezultate obtinute legal, pe baza votului liber exprimat, ceea ce inseamna ANARHIE (spre ce se tinde)
Pentru asta si-au dat viata multi lideri intre care si pastorul Martin Luther King Jr.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu