miercuri, 7 octombrie 2015

Gand despre ... matematica

Pentru ca mai trebuie sa si muncesc si in aceste zile chiar am avut de lucru, a trebuit sa fac o scurta pauza. Asta nu inseamna ca mi-am repauzat si mintea.
Tocmai de aceea, trecand peste toate stirile si informatiile primite de peste tot, nu m-a surprins ca media poate da si lectii de "artimetrica". Pardon, de algebra.

De ce?

Pentru ca astazi am aflat ca suntem poate singura tara civilizata (sa spun dezvoltata mi se pare un anacronism) care a reusit ca intr-un an sa realizeze -9 (MINUS NOUA) km de autostrada.

O stire banala, in felul ei, dar care mie mi-a dat de gandit, nu pentri inedit ci pentru subtilitatile care deriva din aceasta trista lectie matematica.
Pe scurt, stirea prezenta performanta romaneasca de a construi, anul acesta, 13 km de autostrada si de a inchide, tot anul acesta, 22 km (comparatia cu un judet dintr-o tara vecina, care a construit mai mult decat la noi nu este decat o rautate din partea realizatorilor emisiunii unde am auzit-o).

Si cum matematica ne invata cum sa calculam, rezultatul este cel susmentionat: - 9 (MINUS NOUA).

Dar cum spuneam, nu stirea in sine m-a atras ci modul in care clasa noastra politica nu reuseste sa-si depaseasca statutul de "clasa privilegiata". Pentru ca, din tot ce se observa, direct sau indirect, matematica este la loc de cinste in tot ceea ce aceasta intreprinde, dupa un vechi principiu algebric, invatat in scoala care spune: 
"Prietenul prietenului meu, este prietenul meu.
 Dusmanul prietenului meu este dusmanul meu.
 Prietenul dusmanului meu este dusmanul meu.
 Dusmanul dusmanului meu este prietenul meu".

Sau poate este tocmai invers, dar nu stim noi cine este prietenul si dusmanul?
Cum care noi? Noi, poporul!

In aceasta stare de matematica incalcita si dilematica, ma gandesc la semnificatia acestui - (MINUS) care caracterizeaza nu numai dezvoltarea infrastructurii rutiere, cauza a multor altor minusuri ci, din nefericire, insasi evolutia noastra ca tara democrata s.a.m.d.

Si cand ma gandesc ce simplu ar fi fost daca mai marii nostri, alesi si numiti, ar fi cunoscut un adevar mult mai mare si mai relevant, pe care au jurat de fapt, care spune:


2 Când se înmulţesc cei buni, poporul se bucură, dar când stăpâneşte cel rău, poporul geme. -2 Cand dreptii domnesc se bucura poporul si, cand stapanesc cei fara de lege, suspina.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/proverbe/29/)

Dar din pacate, asta-i alta ... "artimetica".



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu