miercuri, 9 noiembrie 2016

Gand cu ... STATE

Si s-a produs surpriza!

Nu, nu ma pot angaja in analize. Nici in a face, acum si aici, elogii. Pe Facebook si Google+ am dat o distributie la un material foarte interesant transmis de un roman din America. Cu multa greutate (atat a distinsului domn pe care nu am avut onoarea sa-l cunosc personal cat si a materialului).
Nu-mi pot aroga nici apartenenta la grupul invingatorilor. Nu pentru ca am stat in expectativa (cineva stie optiunea mea inainte de anuntarea rezultatelor).

In schimb imi pot prezenta, public, pozitia fata de ceea ce se confirma, inca odata, ca sunt Statele Unite ale Americii: TARA TUTUROR POSIBILITATILOR.

Putine lucruri pareau ca se mai pot schimba dupa victoria-esec a BREXIT-ului.
Iar "Batalia pentru America" nu parea sa iasa din tiparele "infuziei" de democratie cu care ne-a obisnuit "Unchiul Sam". Dar, ca si la BREXIT, nu s-a luat in calcul factorul OM. Iar "alea" care fusesera deja aruncate, adica zarurile, au dat un cu tot alt rezultat decat cel pe care s-a pariat mai in toata lumea. Si uite asa, paradoxul a facut ca dupa un presedinte fost actor (e drept, cu state vechi in politica, ca guvernator), astazi s-a demonstrat ca nu mai este valabila butada "tatucului" "nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile". Iar America a devenit tara tuturor posibilitatilor (asa cum spuneam, nu sunt eu indreptatit sa fac analize).

De ce spun "a revenit"?
Pentru ca, mai in gluma, mai in serios se spunea despre "eterna si fascinanta Romanie (atentie, doar DPDV politic) ca e asa. 
Si ma gandesc, cu tristete acum, cum ar fi fost ca atunci, la primele alegeri libere, sa se voteze cu candidatul RATIU? Sau cum ar fi fost ca celui care a fost de doua ori presedinte, ca asa a fost, sa i se interzica participarea a treia oara? Sau, conform actualitatii, atunci cand s-a ales din doua rele, raul cel mai mic (in 2000) sa se fi incercat si varianta Vadim? Ca tot eram, politic, o democratie originala.

Nu ma uit in jur, ci doar la scena politica mioritica.
Cutremur pe toate planurile caci, nu-i asa, nimeni nu se astepta ca "prostimea" (sa ma ierte americanii de rand) sa strice jocurile democratiei.
Se prea poate, insa, ca ei, americanii care au reusit sa schimbe "regia democratiei" sa fi stiut ca, desi democrati, "EI" nu au uitat ca "DEMOCRATIA ESTE SUS, iar jos este ... ruperea".
Si cred ca s-au saturat de sloganuri.

Nu stiu ce va urma si nici nu vreau sa intru in polemica pe aceasta tema.
Mesajul pastorului DANIEL BRANZEI, despre care vorbeam la inceput, este perfect pentru "speta" alegerilor din State.
Cu gandul la acest mesaj si cu ceea ce mi-a ramas in memorie a insemna SA RAMAI OM (vezi poemul "Daca", in traducerea regretatului profesor Pruteanu pe care-l am in descrierea profilului de pe blog) nu pot spune decat ceea ce, intr-o comedie "dedicata" cineva spunea mai mult decat plastic:
"DUMNEZEU SA BINECUVANTEZE AMERICA SI ORICE STAT DIN ACEASTA LUME MINUNATA!" 

PS: imi cer scuze pentru inadvertente. Undeva am scris "a devenit" si in alta parte A REVENIT. Luati de baza aceasta ultima varianta. Laptopul ma lasa si, momentan, nu am solutie de inlocuire. Multumesc pentru intelegere, inclusiv daca apar si alte greseli!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu