miercuri, 21 decembrie 2016

Dupa 27 de ani

Am citit, astazi, multe relatari si destainuiri despre aceasta zi interesanta care marcheaza, cel putin astronomic, incepututl iernii. 21 Decembrie.

O zi ca oricare alta, chiar daca este cea mai scurta in emisfera nordica.

O zi cu puternice ecouri pentru cei care si-o mai amintesc si care au trait-o acum 27 de ani.

Pentru mine a ramas, asa cum am mai scris, o demonstrare a Minunii. Caci, dupa un inceput de decembrie cu un ger naprasnic, de crapau pietrele, cel putin pana pe 18 sau 19, din seara respectiva atmosfera s-a schimbat radical. Cum radical s-a schimbat si ... soarta noastra. 

Dar, pentru ca nu sunt eu analistul indreptatit sa polemizeze pe aceasta tema, nu despre asta mi-am propus sa las acum, in prag de sarbatoare cateva ganduri.
Mi-am propus sa readuc in atentie, spre meditare niste versuri pe care, de altfel, le-am mai postat. Un "Cantec soptit".

Care, nu stiu de ce, parca in context cu tot ce ni se intampla acum si aici (si nu o spun ca un nostalgic), ramane ca un laitmotiv al incapacitatii noastre de a realiza unul din dezideratele inaintasilor nostri, „Vom fi iarăşi ce-am fost şi mai mult decît atît“ (Petru Rareş).

O fi din cauza de ... non-patriotism, protestantism fara Dumnezeu, ploconism sau ...ori ce altceva ni se pregateste (conspirativ sau nu), nu stiu. Stiu doar ca imi tot ramane in memorie un singur vers care, parca spune tot, fara nici un fel de echivoc: CE-AI OMORAT, OMORAT RAMANE!

"Odata am ucis o vrabia
Am tras cu prastia-n ea si am lovit-o
Pe urma o zi
Si-o noapte întreaga
Am tot plâns-o si am tot jelit-o

Nu m-a batut mama, nu m-a certat
În mâna tineam o bucata de pâine
Degeaba mi-a spus
Degeaba mai plângi
Ce-ai omorât omorât ramâne

Mai târziu am crescut flacaiandru
Si m-am îndragostit nebuneste de-o fata
Dar nu stiu de ce
Într-o zi a murit
Si-n alta zi a fost îngropata

Demult nu mai trag cu prastia-n vrabii
Demult nu mai merg la nici o-ngropare
Când soarele-apune
Dupa niste maguri
Si rasare în flacari din mare."
(http://www.versuri-si-creatii.ro/poezii/s/zaharia-stancu/cantec-soptit)

Sugestiv cantec soptit, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu