joi, 1 decembrie 2016

Un scurt gand de ...ZIUA NOASTRA NATIONALA

Asa cum am postat anterior, dar si pe Facebook, astazi, in aceasta zi aniversara, nu-mi pot dori altceva decat isi dorea "poetul nepereche a carui opera invinge timpul"(http://ziarulunirea.ro/mihai-eminescu-poetul-nepereche-a-carui-opera-invinge-timpul-95078/): DULCE ROMANIE, ASTA TI-O DORESC!

Iar chintesenta acesteia, dupa parerea mea, se regaseste in ultimele patru (4) versuri pe care le redau cu rugamintea, pentru toti patriotii, de a fi citite, rascitite si intiparite in cuget si-n simtire, ca apoi sa le aplice (sau sa le aplicam, de ce nu):

"Viaţa în vecie, glorii, bucurie,
Arme cu tărie, suflet românesc,
Vis de vitejie, fală şi mândrie,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc!"


Dar atentie (pentru ca exista si un mare semn de atentionare)!
Nu stiu daca este intamplator sau nu, dar tastatura ne poate face feste. Caci 4 se poate transforma, din neatentie (sau tocmai de aceea), in $ (dolar), semn care ne poate arunca intr-un cu totul alt context.

De aceea gandul meu scurt este indreptat spre cei care traiesc, gandesc, simt si actioneaza romaneste, mai ales dupa ce am urmarit, la Televiziunea Nationala, de Ziua Noastra, parada militara in intregime. De ce?
Din cauza de comentarii si nu numai (paranteza o pun doar pentru a evidentia cum poate fatidicul semn $ sa intunece mintile cu functii si grade mari, legat de aceleasi comentarii si un anume vers din inegalabila urare eminesciana).

In rest, de Ziua Noastra Nationala numai bine!

La multi ani Romania, la multi ani romani, oriunde v-ati afla!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu